روادید اربعین از دهم محرم تا سی‌ام صفر حذف می‌شود

کد خبر: 94172
حسینیان با بیان‌اینکه امسال روادید اربعین حذف شده است، گفت: این حذف در بازه زمانی دهم محرم حسینی تا سی‌ام صفر انجام می‌شود و زائران نباید بدون بیمه‌نامه وارد کشور عراق شوند.
وارث


میرمسعود حسینیان» اعلام کرد: براساس توافق های انجام شده بین معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و معاون امنیتی وزیر کشور عراق، صدور روادید برای ایام اربعین از تاریخ دهم محرم تا سی ام صفر حذف شد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا افزود: با توجه به اینکه برای ایام اربعین صدور روادید حذف شده است، زائران باید حتما با داشتن برگه بیمه نامه از مرز عبور کنند. بنابراین روادید تا پیش از ایام اربعین به قوت خود باقی است.

حسینیان یادآور شد: چندین سال است پیگیر لغو روادید هستیم، اما مسئولان عراقی به هر دلیلی ممانعت می کنند و در حال حاضر هم گفته اند که روادید لغو نشود، اما به صورت رایگان باشد. لغو روادید برای ایام اربعین یک طرفه از سوی عراقی ها صورت گرفته است و مقرر شده برای زائران و مسافران عراقی در زمانی مانند ماه مبارک رمضان که تعداد سفر آنان به ایران افزایش می یابد، روادید کشور ما نیز حذف شود.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک روادید کاملا حذف شود و زائران بتوانند به راحتی و در امنیت کامل به سفر زیارتی عتبات عالیات مشرف شوند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا، بر رعایت قوانین و شرایط کشور عراق، تعامل هرچه بهتر با میزبان و دقت در نگهداری وسایل شخصی زائران تأکید کرد.

منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.