مراسم جشن عید غدیر ۱۳۹۸ کجا برویم؟

کد خبر: 94174
همزمان با فرا رسیدن عید سعید خم عید ولایت و امامت، شیعیان در سراسر کشور و در شهرهای مختلف به این مناسبت مراسم های جشن برپا می کنند.  ذیلاً محل و زمان برگزای جشن های عید غدیر در شهرهای مختلف اعلام می شود.
وارث

قم: دسته شادی و اجتماع مردمی شب عید غدیر ویژه هیئت‌های مذهبی ۲۸ مردادماه ساعت ۲۲ در ایوان آینه صحن امام رضا(ع) برگزار می‌شود که از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه این کاروان از مسجد امام حسن عسکری(ع) حرکت خود را به سمت حرم مطهر آغاز می‌کنند.

نمایشگاه احیاگران غدیر از ۲۰ تا ۳۰ مردادماه در صحن جوادالائمه(ع) حرم مطهر از ساعت ۱۹ تا ۲۳ فعال است.

مسابقه سراسری حفظ زیارت جامعه کبیره با عنوان فروغ هدایت در شبستان نجمه خاتون(س) حرم حضرت معصومه(س) به مناسبت دهه ولایت در ۲۵ و ۲۶ مردادماه برگزار می‌شود و مهلت ثبت نام در این مسابقه تا ۲۴ مردادماه است که علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت آستان مقدس ثبت نام کنند.

همایش بزرگ قرآن و ولایت یکشنبه ۲۷ مردادماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در شبستان نجمه خاتون(س) با برنامه‌هایی همچون همخوانی قرآنی سادات، گروه نهضت نهج‌البلاغه، مدیحه‌سرایی، مسابقه و نمایش غدیر و اهدای جوایز برگزار می‌شود.
جشن بزرگی از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه تا ساعت ۱۹ روز ۲۸ مردادماه ویژه نوجوانان در شبستان حضرت زهرا(س) برگزار خواهد شد.

ویژه برنامه جنگ کودکان با عنوان ترنم باران نیز در روز ۲۸ مردادماه از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه تا ساعت ۱۹ در شبستان حضرت نجمه خاتون(س) برگزار می‌شود.

همایش بانوان غدیریه ۲۹ مردادماه از ساعت ۱۰ صبح در شبستان نجمه‌خاتون(س) با حضور سادات برگزار می‌شود و بعد از نماز عصر در شبستان امام خمینی(ره) مراسم قرائت خطبه غدیر برگزار خواهد شد.

جشن بزرگ فصل هم‌عهدی ۳۰ مردادماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ ویژه دختران نوجوان سادات در شبستان نجمه‌خاتون(س) برگزار می‌شود.

* مسجد جمکران

کاروان «از غدیر تا ظهور» با همراهی مراجع عظام تقلید و عموم عاشقان اهل بیت(ع) و منتظران در مسیر حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران با هدف تجدید عهد و بیعت با امام زمان(عج)برپا می شود.

در روز عید و در مسیر کاروان «از غدیر تا ظهور» ایستگاه‌های صلواتی فعال بوده واز سوی مسجد مقدس جمکران زائران را اطعام می‌کنند.

حرکت کاروان ساعت ۱۷ عصر از حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) است و در مسیر پیاده‌رویی ۲۰ سخنران برای بازگویی واقعه غدیر مشخص‌ شده و خوانش اشعار مربوط به غدیر و فرازهایی از خطبه غدیر نیز بخشی از برنامه‌هایی است که در این مسیر برای زائران اجرا می‌شود.

برنامه‌هایی مسجد مقدس جمکران در روز عید غدیر از ساعت ۱۸ با خواندن فرازهای از خطبه غدیر، برنامه‌های پرسش و پاسخ به شبهات شروع‌شده و تا ساعت ۱۹ و ورود کاروان غدیر ادامه دارد.

مراسم استقبال از کاروان غدیر با مدیحه‌سرایی و قرائت دعای عهد مختصر برای تجدید بیعت با امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) توسط حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میرزا محمدی آغازشده و تا نیم ساعت قبل از نماز مغرب و عشا ادامه دارد.
نماز جماعت مغرب و عشا آخرین برنامه روز عید غدیر بوده و به امامت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تهران:
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

* مسجد الرسول (ص)

جشن بزرگ عید غدیر همراه با تقدیر از سادات، با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدیان، کارشناس برنامه های رسانه ملی، دوشنبه، 28 مردادماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد الرسول (ص) برگزار می شود.
مسجد الرسول (ص) در تهران، در میدان رسالت قرار دارد.

* مسجد جامع خرمشهر موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

جشن بزرگ عید غدیر، دوشنبه، 28 مردادماه از ساعت 13 تا 15 در مسجد جامع خرمشهر موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «شهاب مرادی»، سخنران و مهدی سلحشور و ولی الله کلامی زنجانی، مداحان این مراسم هستند.

مسجد جامع خرمشهر موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در تهران، میدان ونک، بزرگراه شهید حقانی، خیابان سرو، برگزار می شود.

* حرم عبدالعظیم حسنی(ع)

نماز عید غدیر خم به امامت حجت الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران همراه با اقامه نماز ظهر و عصر برپا و پس از آن مراسم جشن در مصلای ری برگزار می شود.

در جشن نوباوگان در شب عید غدیر خم در مصلی شهر ری که برگزارکنندگان اصلی آن نوجوانان هستند، مراسم مداحی، مولودی خوانی و پذیرایی توسط نوجوانان انجام می شود.

جشن بزرگ عید غدیر خم همراه با نمایشگاه‌های فرهنگی هنری و فروشگاه‌های صنایع دستی از 25مرداد به مدت 5 شب بعد از نماز مغرب و عشاء ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می شود.

شهر بازی و برنامه های شاد ویژه کودکان با حضور عمو روحانی از دیگر برنامه های این جشن بزرگ است.

نشست شاعران آئینی نیز با حضور آیت الله محمدی ری شهری، نویسنده کتاب «مباهله» در این ایام برگزار می شود.

محفل انس با قرآن کریم در شب عید غدیر بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط حامد علیزاده، علی شیرزاد و اجرای گروه حفاظ مرکز آموزش قرآن و مداحی مهدوی نژاد برگزار و طی آن به قید قرعه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و دیگر جوایز متبرک به حضار اعطا می شود.

* مسجد جامع غدیر خم

برنامه های سخنرانی ویژه عید غدیر خم در مسجد جامع غدیر خم به شرح زیر اجرا می شود:

حجت الاسلام معرفت ۲۴ و ۲۵ مرداد ماه

حجت الاسلام امین ۲۶ و ۲۷ مرداد ماه

حجت الاسلام صدیقی ۲۸ و ۲۹ مرداد ماه

حجت الاسلام پناهیان ۲۹ مرداد ماه ساعت ۱۰ و ۳۰

نماز روز عید غدیر هم همزمان با این عید سعید به امامت آیت الله مجدهاشمی در این مسجد اقامه می شود.

مسجد جامع غدیر خم در خیابان پاسداران، خیابان شهید کشوری، خیابان مسجد واقع شده است.

* مسجد علی‌بن ابیطالب(ع)

نمایشگاه «پیام غدیر» با هدف معرفی این واقعه عظیم تاریخ بشریت به مخاطبان و پاسخگویی به برخی از شبهات مربوطه، در ایام دهه ولایت و امامت در مسجد حضرت علی بن ابی طالب (ع) برپا می شود. این نمایشگاه در فضای حیاط و محوطه بیرونی مسجد برپا می شود و تا دو روز پس از اتمام دهه ولایت و امامت نیز میزبان بازدیدکنندگان است. مخاطبان در این ایام می توانند دل نوشته ها و نقاشی های خود با موضوع غدیر را در اختیار مسئولان این نمایشگاه قرار دهند.

مراسم عقد اخوت نیز در شب و روز عید سعید غدیر در مسجد حضرت علی بن ابی طالب(ع) انجام می شود تا زمینه ای برای گسترش فرهنگ دوستی و مهربانی میان نمازگزاران این مسجد شود.

نمایش غدیر نیز در روز عید توسط گروه هنری مسجد حضرت علی بن ابی طالب(ع) اجرا می شود تا صحنه معرفی حضرت امیرالمومنین علی (ع) برای مخاطبان تداعی شود. هدف اجرای این نمایش این است تا گروه های بیشتری از مردم به ویژه کودکان و نوجوانان به صورت بصری با مفاهیم ولایت و امامت آشنا شوند و این معارف در ذهن آنان نقش ببندد.

مراسم سخنرانی مذهبی و مولودی خوانی نیز از روز یکشنبه (27 مردادماه) تا سه شنبه (29 مردادماه) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء و همچنین در روز عید غدیر (29 مردادماه) از ساعت 12 تا 15 در مسجد حضرت علی بن ابی طالب (ع) برگزار می شود.

مسجد حضرت علی بن ابی طالب (ع) در تهران، خیابان شوش واقع شده است.


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.