رونمایی از پوستر غدیر خم ۹۸/ تصویرسازی از «عَلِيٌّ مَعَ الْحَقِّ وَ الْحَقُّ مَعَ عَلِيٍّ»

کد خبر: 94198
پوستر غدیر خم ۹۸ که به میزان حق بودن امیرالمومنین(ع) از نگاه پیامبر گرامی اسلام(ص) و حدیث شریف «عَلِيٌّ مَعَ الْحَقِّ وَ الْحَقُّ مَعَ عَلِيٍّ» به روایت شیعه و سنی و مفهوم عدالتِ مورد مطالبه جامعه جهانی می‌پردازد، رونمایی می‌شود.
وارث

آئین رونمایی از «پوستر غدیر خم 98» اثر فاخر هنری و مشترک استاد نجابتی و استاد روح الامین که به همت بنیاد بین المللی غدیر، سازمان اوقاف و امور خیریه، آستان قدس رضوی و موسسه راسخون تولید شده است، برگزار می شود.

بنابر این گزارش، این اثر به میزان حق بودن امیرالمومنین(ع) از نگاه پیامبر گرامی اسلام(ص) و حدیث شریف «عَلِيٌّ مَعَ الْحَقِّ وَ الْحَقُّ مَعَ عَلِيٍّ» به روایت شیعه و سنی و مفهوم عدالتِ مورد مطالبه جامعه جهانی می پردازد.

بنابر این گزارش، این پوستر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی»، دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر و «حسین ظریف منش»، مدیر عامل این بنیاد همزمان با جشم بزرگ ایثار رونمایی می شود.

پوسترغدیر 98 با هدف تامین نیاز فرهنگی و تصویری جامعه در موضوع «عید بزرگ غدیر» و تولید آثار فاخر در این موضوع غدیر که به تعبیر مقام معظم رهبری دام ظله العالی «کار در مورد غدیر، کاری بزرگ و پر جاذبه است» با همکاری سه استاد برجسته طراحی و تصویرسازی کشور پوستر غدیر تولید و چاپ شده است.

پوستر غدیر 98 با طراحی استاد مسعود نجابتی، تصویرسازی؛ استاد حسن روح الامین و خوشنویسی؛ استاد احمد خوانساری با نگاه فضای کنونی جامعه که نیازمند دادخواهی اجتماعی تولید شده است.

این اثر هنری به مفاهیم بلند عدالت با نماد مجسم ذوالفقار نماد عدالت مورد انتظار جامعه جهانی و میزان حق، محور بودن ولایت پیرو حدیث نبوی «علی مع الحق و الحق مع علی حیثما دار» و نیاز به تبیین ولایت  با فضای محو انتزاعی از حدیث «امام علی در آسمان ها مشهورتر از زمین است» و جمله طلایی امام خامنه ای دام ظله العالی «ببینید علی کجاست و انگشت اشاره او به کدام سو است»، می پردازد.

img09554196.jpg

 

منبع:شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.