مساجد نقطه شروع انقلاب اسلامی بودند/ جوانان در ایام محرم در مساجد حضور یابند

کد خبر: 94318
در همایش روز جهانی مساجد در مصلی امام خمینی (ره) رشت بر ضرورت جذب جوانان و توجه به شور حسینی آنان برای حضور در مساجد و احیای مساجد که نقطه آغاز و مبدأ انقلاب اسلامی بودند، تأکید شد.
وارث

آیت‌الله رسول فلاحتی در همایش روز جهانی مساجد در مصلی امام خمینی (ره) رشت اظهار کرد: فعالان فرهنگی مساجد انسان‌هایی هنرمند هستند زیرا ارتباط خود باخدا را به زیبایی مستحکم کردند.

وی با بیان اینکه پیامبران هنرمند‌ترین افراد در میان بشر بودند، گفت: اگر بخواهید به دنبال انسان مسلمان خوب بگردید، باید به دنبال بررسی میزان ارتباط افراد با مسجد باشید.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان یکی از شاخصه‌های انسان عادل را ارتباط با مساجد دانست و افزود: در روایات آمده است که اگر کسی در نزدیکی مسجد زندگی می‌کند اما به مسجد نمی‌رود نباید با او مراوده و ارتباط داشت‌.

فلاحتی با تأکید بر اینکه جوانان و نوجوانان باید قدر حضور در مساجد را بدانند و به آن افتخار کنند، بیان کرد: حضور در مساجد و فعالیت در این مکان مقدس فضیلتی است که باید به آن افتخار کرد.

وی جوانان و نوجوانان را آینده‌سازان جامعه دانست و گفت: از جوانان و نوجوانان می‌خواهم تا ضمن حضور در مساجد، به دنبال خودسازی باشند‌.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان مسجد را بهترین مکان برای خودسازی دانست و بیان کرد: نسل جوان باید تلاش کند تا پس از خودسازی به دنبال دگرسازی نیز باشد.

فلاحتی با بیان اینکه ما مأمور هستیم تا انسان‌ها را به بهشت دعوت کنیم، افزود: افرادی که گفتند ما وظیفه نداریم تا مردم را به بهشت ببریم، در فهم دین نقص دارند.

وی با اشاره به اینکه نسل جوان فعال در مساجد باید اهل مطالعه باشد، تصریح کرد: به فعالان فرهنگی مساجد توصیه می‌کنم تا کتب شهید دستغیب و شهید مطهری را به نسل جوان معرفی کنند‌.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اعلام اینکه مطالعه کتب شهید دستغیب سبب پاسخگویی به سؤالات اخلاقی نسل جوان می‌شود، گفت: کتب شهید مطهری نیز انسان را در زمینه پاسخگویی به شبهات موجود به جامعه غنی می‌کند.

فلاحتی با اشاره به نزدیک بودن ایام محرم و اعمال این ماه بیان کرد: اینکه در کنار کوچه‌ها و خیابان‌ها تکیه زده می‌شود ایرادی ندارد اما بهتر است تا این فعالیت‌ها در مساجد انجام شود.

شور حسینی در بین جوانان زیاد است

وی خطاب به ائمه جماعات مساجد تصریح کرد: اجازه دهید تا جوانان در ایام محرم و صفر باهمان شور حسینی که مدنظرشان است در مساجد حضور پیدا کنند و به بهانه خراب شدن برخی وسایل مسجد از حضور آن‌ها در مساجد جلوگیری نکنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه ائمه جماعات باید در ایام محرم و صفر تا ساعت پایانی شب در کنار نسل جوان باشد، افزود: از نسل جوان نیز درخواست می‌کنیم تا با بزرگان و ریش‌سفیدان مساجد با احترام و ادب رفتار کنند.

فلاحتی با بیان اینکه ظاهر برخی جوانان امروز با سیره شهدا مطابقت ندارد،  گفت: ائمه جماعات مساجد باید سیره شهدا را به نسل جوان منتقل کنند.

وی با انتقاد از برگزاری برخی کلاس‌های غیراخلاقی مانند آموزش رقص در برخی نقاط گیلان افزود: ما اجازه نمی‌دهیم تا باور دختران و بانوانمان را منحرف کنند.

مساجد آغازگر انقلاب ایران بودند

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان گیلان نیز صبح امروز در همایش روز جهانی مساجد در رشت با اشاره به روایتی از امام موسی کاظم (ع) پیرامون خصایص مؤمنان در زمان غیبت امام عصر (عج) اظهار کرد: شیعیان و محبان اهل‌بیت در روز قیامت از ائمه اطهار (ع) جدا نمی‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن سمیعی با اشاره به جایگاه بیان‌شده برای مساجد در قرآن کریم و روایات معصومان تصریح کرد: بنا به روایتی از پیامبر اکرم (ص)، مساجد بوستان‌های بهشت بر روی زمین و محل جلوس انبیاء و معصومان است.

وی مساجد را دژ محکم مسلمانان در برابر مشرکان دانست و بیان کرد: مساجد محل برادری و اخوت مؤمنان، پایگاه ارتش ۲۰ میلیونی و نقطه شروع انقلاب اسلامی هستند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان گیلان با بیان اینکه رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی مردم باید در مساجد انجام شود، افزود: مساجد محل تربیت نسل جوان هستند.

سمیعی با تأکید بر لزوم جلوگیری از بروز اختلاف و تفرقه در مساجد گفت: امروز مساجد بزرگ‌ترین پایگاه‌های توحیدی است و لازم است تا عموم ملت مسلمان ایران برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان باهم متحد باشند.

وی با بیان اینکه امروز همه ملت ایران باید منادی وحدت باشند، افزود:: مسئله وحدت مردم با یکدیگر موضوع مهمی است که امروز بیش‌ازپیش باید به آن توجه کرد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان گیلان با بیان اینکه امروز مساجد باید در طراز انقلاب اسلامی باشند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران که امروز الگویی برای همه دنیا است، از مساجد شروع شد و امروز نیز باید در مساجد به‌گونه‌ای عمل شود که تفاوت شرایط مساجد امروز با مساجد دوران طاغوت مشهود باشد.

منبع:فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.