استاد انصاریان:

یقین بزرگ‌ترین عطیه الهی به انسان است

کد خبر: 94847
یک استاد حوزه علمیه تاکید کرد: حضرت سیدالشهداء(ع) یقین حضرت ابراهیم(ع) را داشتند و در شب عاشورا به راز و نیاز و عبادت مشغول بودند. یقین بزرگ‌ترین عطای الهی است که انسان به دست می‌آورد.
وارث

حجت الاسلام والمسلمین شیخ «حسین انصاریان» شامگاه سه‌شنبه، ۱۹ شهریور ماه در مراسم سوگواری شام غریبان حسینی که در حسینیه علوی تهرانی برگزار شد، اظهار کرد: برای کسب معرفت درباره ائمه معصومین(ع) از جمله امام حسین(ع) باید به منابع معتبر همچون آیات قرآن و روایات استفاده کرد.

این استاد حوزه علمیه درباره ایمان حضرت سیدالشهدا(ع) تصریح کرد: ایمان حضرت(ع) همچون ایمان سایر مومنان نیست بلکه بر اساس شهود و کشفی بود که ملکوت آسمان‌ها و زمین را مشاهده می‌کردند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درباره اهمیت تدبر در قرآن مجید، ابراز کرد: تدبر در قرآن کریم فهم و درک انسان را افزایش می‌دهد و این واسطه استفاده از روایات و احادیث ائمه معصومین(ع) ممکن است.

وی با بیان اینکه یقین حضرت ابراهیم(ع) نسبت به پروردگار بسیار بالا بود، گفت: هنگامی که حضرت ابراهیم(ع) را به سوی آتش پرتاپ می‌کردند با همین یقین به خدا آرامش قلبی داشت. حضرت سیدالشهداء(ع) نیز یقین حضرت ابراهیم(ع) را داشتند یقین بزرگترین عطای الهی است که انسان به دست می‌آورد.

این استاد حوزه علمیه درباره علت تسلیم بودن امام حسین(ع) مقابل خداوند، بیان کرد: با اینکه روز عاشورا جنگی نابرابر در پیش بود امام حسین(ع) با یقین به خداوند در شب عاشورا به نماز، قرائت قرآن، دعا و استغفار مشغول بودند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه اطاعت از امام حسین(ع) اطاعت از خداوند است، گفت: امروز در ۴۵ کشور دنیا حتی زرتشتیان نیز برای امام حسین(ع) مراسم سوگواری برگزار می‌کنند و اعتقاد دارند که حضرت(ع) به همه عالم تعلق دارد.

منبع:شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.