تکریم از خادمان اربعین حسینی توسط خادمان امام رضا (ع)

کد خبر: 94877
 همایش تکریم از خادمان اربعین اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
وارث

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از برگزاری همایش تکریم از خادمان اربعین اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در مشهد مقدس خبر داد.

مصطفی خاکسار قهرودی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه این همایش به میزبانی آستان قدس رضوی از ۲۴ تا ۲۷ شهریورماه در مشهد برگزار می‌شود، درخصوص اهداف برگزاری آن گفت: این همایش با هدف تقویت اخوت و برادری بین خادمان سیدالشهدا علیه‌السلام، هم‌فکری و هم‌دلی بین موکب داران، انتقال و تبادل تجربه سال‌ها خدمت به زائران اربعین حسینی و نمایش وحدت و همدلی بین شیعه و اهل تسنن برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی به عنوان یک نهاد ملی و بین‌المللی در مراسم «اربعین حسینی» حضور داشته و به دنبال تصدی‌گری نیست، بلکه تسهیل‌گر و پشتیبان جریان‌های مردمی است.

وی افزود: در ایام اربعین حسینی بار اصلی خدمت‌رسانی به زائران اباعبدلله بر عهده موکب‌داران عراقی بود و در سال‌های اخیر نیز حضور موکب‌داران سایرکشورها در مرزها و داخل عراق نسبت به قبل پررنگ‌تر شده که نشان‌گر تقویت بنیان‌های وحدت و همدلی در میان مسلمین منطقه است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ضرورت هماهنگی بیشتر و انتقال تجارب میان موکب‌داران، عنوان کرد: این همایش بین‌المللی در راستای هم‌افزایی بیشتر و خدمت‌رسانی بهتر به زائران امام حسین علیه‌السلام با حضور ۱۲۰۰ موکب‌دار از کشور‌های ایران و عراق برگزار خواهد شد.

خاکسار قهرودی گفت: این همایش روز دوشنبه از ساعت ۱۷ الی ۲۱ در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی و سخنرانی نماینده موکب‌داران عراقی برگزار خواهد شد.

منبع:فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.