حذف ویدئوهای مداحی مطیعی توسط اینستاگرام و موج حمایت از صفحه این مداح

کد خبر: 94879
اینستاگرام، ویدئوهای انقلابی و جهان اسلامی صفحه میثم مطیعی را حذف کرد و از صفحه این مداح نیز ۵۰ هزار مخاطب را به عنوان تنبیه کاست.
وارث

اینستاگرام شبکه اجتماعی تصویری که مرامنامه خاص خود را دارد و تاکنون صفحات ارزشی بسیاری از چهره‌های جبهه مقاومت را حذف کرده و حتی به مطالب درون صفحات شخصی که شامل چهره یا نمادهای مقاومت اسلامی باشد، رحم نکرده و آن‌ها را بدون اجازه مالک صفحات پاک می‌کند. در آخرین اقدام به مداحی‌های میثم مطیعی واکنش نشان داد و آنها را حذف کرد.

اینستاگرام کدام ویدیوها را حذف کرد؟

نکته قابل توجه این است که تمام ویدئوهایی که از صفحه اینستاگرام این مداح حذف شده است، اغلب نگاه جهان اسلامی و ضداستکباری داشته است.

لبخند سردار سلیمانی، گرامیداشت ۳۷ شهید سر از تن جدای شیعه در حجاز و حمایت مطیعی از پیام سید حسن نصرالله جزو مهم‌ترین مداحی‌هایی است که تاکنون حذف شده و به جبهه مقاومت مرتبط بوده است.

نکته جالب اینکه حتی دم پایانی هیأت میثاق با شهدا در محرم ۹۷ که با شاه بیت «جنگ و تحریم اثر نکرد/ ما پیروزیم در این نبرد» نیز مورد کینه ایستاگرام قرار گرفته و آن را حذف کرده است.

13980624000476_test_newphotofree.jpg

 

از سوی دیگر ویدئوی مداحی ضد آمریکایی میثم مطیعی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با شاه بیت «ای خصم دون ندای جوانان ما شنو / فریادهای مرگ به شیطان ما شنو» به صورت خاص مرتبط با ایالات متحده بوده که ویدئوی آن از صفحه این مداح پاک شده است.

اما دو مداحی محرم ۹۸ میثم مطیعی سریعاً از صفحه اینستاگرام پاک شد. مداحی شب تاسوعای محرم امسال در حسینیه امام خمینی (ره) و در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی که بین جوانان نیز معروف شده و همه آن را با بیت «ای لشکر حیدر کرار خنجر یمینی رو بردار» می‌شناسند.

از سوی دیگر مداحی روز عاشورای حاج میثم مطیعی در دسته عزاداران میدان شهید احمدی روشن که پیام سیدحسن نصرالله را یادآور شد و همراه با جمعیت «لبیک یا حسین (ع)» گفت از صفحه این مداح حذف شده است.

چرا میثم مطیعی در فهرست برخورد و حذف اینستاگرام قرار گرفت؟

میثم مطیعی همچون سایر مداحان و ذاکران اهل بیت علیهم‌السلام نسبت به فضای مجازی حساس است و سعی دارد توسعه مخاطبان معارف اسلامی را در صفحات و پایگاه‌های الکترونیکی نیز پیگیری کند. او پایگاه اینترنتی خود را از مداحی‌های سال ۸۶ تاکنون غنی ساخته و صفحه اینستاگرام مطیعی از نظر تعداد مخاطبان در صدر قرار دارد و حتی در جهان اسلام نیز جزو مداحان برجسته شده و مورد توجه است.

اما هیچ یک از این موارد باعث حذف مطالب او نیست؛ چرا که ممکن است چهره‌هایی نیز باشند که چندین برابر او مخاطب داشته باشند، اما آزادانه فعالیت کنند؛ چرا که در جهت سبک زندگی غربی حرکت می‌کنند یا اینکه نسبت به ظلم و ستم‌های استکبار جهانی خنثی و بی‌توجه هستند.

علت اصلی برخورد با مداحی‌های میثم مطیعی به صورت خاص دلبستگی او به جبهه مقاومت اسلامی و جبهه جهانی مستضعفین است.

ریزش تحمیلی و دستکاری شده تعداد مخاطبان صفحه به عنوان تنبیه!

مرامنامه‌ای که اینستاگرام برای خود در نظر گرفته به گونه‌ای است که حتی نام بردن، نشان دادن نماد و چهره افراد یا سازمان‌هایی که آمریکا آنان را در فهرست تروریسم قرار داده است، باعث برخوردهای گوناگون می‌شود.

حذف مطالب و خارج کردن از فهرست پیشنهاد به دیگران در گام‌های ابتدایی قرار دارد. اما با ادامه این روند، اینستاگرام تصمیم می‌گیرد، از تعداد اعضای صفحه به صورت دستکاری شده و تحمیلی بکاهد.

بنا بر اطلاعات واصله تاکنون حدود ۵۰ هزار نفر از صفحه اینستاگرام میثم مطیعی حذف شده‌اند و مطالب او را بدون اینکه مطلع باشند، دریافت نمی‌کنند. اینستاگرام پیغام‌های اخطار مبنی بر غیرفعال کردن و حذف صفحه را نیز برای مدیریت صفحه ارسال می‌کند که در گام بعد به یکباره صفحه را حذف کند.

#میثم_صدای_ماست موج حمایت از میثم مطیعی

کاربران فضای مجازی برای مقابله با سیاست فرمایشی و انحصارطلبانه اینستاگرام و حمایت از میثم مطیعی می‌توانند از هشتگ #میثم_صدای_ماست استفاده کنند و دوستان خود را به صفحه اینستاگرام این مداح انقلابی کشورمان منشن و دعوت کنند.

نباید سیاست‌های زورگویانه و حذف اجباری مطالب ارزشی از صفحات چهره‌های برجسته جبهه مقاومت به یک رویه تبدیل شود و مهم‌تر آن‌که بدون هزینه برای اینستاگرام و رسانه‌های جریان مسلط باشد. در گام اول باید نسبت به برخوردهای آنان آگاه‌سازی کرد و نشان داد که ژست آزادی بیان تنها در تریبون‌های تشریفاتی به کار می‌آید و زمانی که منافع خود را در خطر ببینند یا احساس کنند که موج بیداری اسلامی رو به توسعه و تزاید است سریعاً برای خفه کردن صدای آزادی خواهان دست به کار می‌شود.

منبع:فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.