انتقاد ابوذر بیوکافی از چادری‌شدن متهم اقتصادی در دادگاه+ فیلم

کد خبر: 94917
ابوذر بیوکافی گفت: فردی که متهم اقتصادی است، چرا باوجود اینکه در گذشته، اعتقادی به چادر نداشته، در روز دادگاه این کار را می‌کند؟ این فرد با اقدامش بسیاری از شاخص‌های مذهبی را در ذهن مردم خراب می‌کند.
وارث

ابوذر بیوکافی مداح اهل بیت (ع) در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم سیما اظهار داشت: برای مداح شدن فرد باید ابتدا صدای خود را کشف کند و استعداد خود را بشناسد. بخشی از راه مداح شدن اکتسابی است که فرد با حضور در کلاس‌های آموزشی باید بتواند آموزش‌های لازم را فراگیرد.

وی افزود: اولین هیأتی که ایجاد کردم در سن ۱۵ سالگی بود که تنها ۵ نفر از دوستانم در آن شرکت کردند و نام آن جلسه هیأت محبان المهدی (عج) بود که در نمازخانه مدرسه برگزار شد.

بیوکافی با اشاره به اینکه ایام محرم و جلسه هفتگی در روز‌های پنجشنبه در هیأت زوارالزهرا (س) در نازی‌آباد دارد، گفت: از ۱۵ سال قبل نیز در هیأت ثارالله رشت به مدیحه‌سرایی می‌پردازم.

این مداح اهل بیت (ع) با بیان اینکه در مرکز راهبردی فقه حکومتی در قم مشغول به کار هستم موضوعات به روزی در حوزه رسانه، خانواده، معماری و ... با رویکرد فقهی بررسی می‌کنیم.

وی افزود: هیأت یک پدیده اجتماعی است و با تمام لایه‌های جامعه ارتباط می‌گیرد. در هیأت طفل شیرخوار، وزیر، وکیل، مهندس، بانوان و ... حضور دارند، به نوعی همه افراد با این مجموعه ارتباط خاص اعتقادی و قلبی پیدا می‌کنند. در رسنه‌های سنتی بهترین رسانه، منبر است. امام معصوم (ع) مجتهدی را تربیت می‌کنند و اوافرادی سخنرانی را تربیت می‌کند که بر روی منبر عواطف و قلب به واسطه اشک ریختن آماده دریافت معارف می‌شود و بایدها و نبایدهای زندگی‌اش براساس دین را آموزش می‌بیند و راه سعادتمندانه زندگی را فرامی‌گیرد، یعنی می‌توان بسیاری از مفاهیم را از طریق این ظرفیت منتقل کرد البته به شرط آن‌که جامعه هدف ما مشخص باشد.

بیوکافی ادامه داد: در روضه‌خوانی تلاش کردم درس‌های عاشورا را منتقل کنم به طور مثال پیام‌های ارتباط امام حسین (ع) با خواهرشان، ارتباط با همسرشان، ارتباط با دخترشان، ارتباط با برادرشان و بالعکس ارتباط آن‌ها با امام معصوم (ع) را به عنوان درس در کنار ایجاد حزن و گریه برای مخاطب ارائه می‌کنیم تا بتوان سبک زندگی را به وسیله هیأت ارائه کنیم.

این مداح اهل بیت (ع) با اشاره به حجاب شبنم نعمت‌زاده در جلسه دادگاه اخیر گفت: ذهن بنده نیز برروی این موضوع درگیر شده بود.  فردی که متهم اقتصادی است، چرا باوجود اینکه در قبل، اعتقادی به چادر نداشته، در روز دادگاه این کار را می‌کند. این فرد با این اقدامش بسیاری از شاخص‌های مذهبی را در ذهن مردم خراب می‌کند، بعد از این ماجرا باید بسیار تلاش کرد تا آثار سوء آن برطرف شود.

فیلم کامل گفت‌وگوی این مداح را اینجا ببینید:


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.