حجت‌الاسلام انصاریان:

عبادت صحیح با فقه اهل‌بیت (ع) هماهنگی دارد

کد خبر: 95247
یک استاد حوزه علمیه با بیان‌اینکه عبادت درست عبادتی است که با فقه اهل‌بیت (علیهم السلام) هماهنگی دارد، گفت: از عبادت خالصانه برای خداوند است که بهشت استخراج می‌شود
وارث

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ «حسین انصاریان» در مراسم دعای توسل مسجد مقدس جمکران که سه شنبه، ۹ مهرماه برگزار شد با بیان اینکه عبادت درست عبادتی است که با فقه اهل‌بیت (علیه‌السلام) هماهنگی دارد، اظهار کرد: وضوی درست، غسل صحیح، تیمم مطابق با آیه ششم سوره مبارکه مائده و نماز مطابق با روایات اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و گره خوردن این مجموعه به خلوص نیت شاخص‌های عبادت درست است.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هر کاری که خداوند برای انجام آن با بدن، زبان، توانمندی، قدرت و آبرویمان به ما دستور داده همه عبادت است، ابراز کرد: قرآن و پیامبر(ص) و امامان معصوم (علیهم‌السلام) می‌فرمایند: عبادت خدای متعال مانند معدن است و شما وقتی این معدن را می‌سازید چند چیز در آن وجود دارد که بعضی از آن‌ها در دنیا ظهور می‌کنند که مقدار آن کم است و بیشتر آن در آخرت ظهور می‌کند که وزن و عدد ندارد.

 

وی ادامه داد: از این معدن، حقایق دائمی، پیوسته و همیشگی بیرون می‌آید که یکی از آن‌ها رحمت خداوند است. گنجی که از این معدن درمی آید رحمت پروردگار است که بی‌نهایت بوده و حدود و حصار ندارد. وقتی عبادت می‌کنیم به یک رحمت بی‌نهایت متصل می‌شویم چراکه در عالم آخرت مرگ و نابودی نداریم و برای ابد از این رحمت الهی بهره می‌بریم.

 

استاد انصاریان با تأکید بر اینکه حقیقت دیگری که از معدن عبادت استخراج می‌شود آمرزش پروردگار است، بیان کرد: پیامبر (صلی‌الله علیه و آله) می‌فرمایند: بعد از نماز صبح تا آمدن وقت نماز ظهر اگر لغزش، اشتباه و خطایی از انسان سر بزند، بعد از خواندن نماز ظهر خداوند آن گناهان را می‌بخشد.

 

وی در پایان بابیان اینکه وقتی کسی عبادت‌های مختلف را به‌صورت خالص انجام داد از دل این معدن خشنودی و رضایت پروردگار را به دست آورده است، خاطرنشان کرد: از عبادت خالصانه برای خداوند بهشت استخراج می شود و کسی که به بهشت برود تا ابد از نعمت‌های بی‌پایان خدای متعال متنعم خواهد شد.

 


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.