«روایت هیأت» به روی آنتن شبکه افق سیما می‌رود

کد خبر: 95400
سردبیر برنامه تلویزیونی روایت هیأت گفت: برنامه تلویزیونی روایت هیأت همزمان با اربعین حسینی در ۱۰ قسمت از شبکه افق پخش خواهد شد.
وارث

حجت الاسلام علیرضا ربانی‌منش با اشاره به تهیه و اجرای برنامه روایت هیأت، اظهار کرد: روایت هیأت نخستین برنامه‌ای است که به صورت تخصصی در رابطه با کارکردها، رسالت‌ها و وظایف هیأت به بحث و بررسی می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه برنامه روایت هیأت در درجه نخست در راستای امر مقام معظم رهبری شکل گرفته است، بیان کرد: این برنامه با سابقه و در ادامه سلسله نشست‌های هیأت پژوهی که در ۱۴ جلسه و در راستای امر مقام معظم رهبری در سال ۹۵ و در دیدار با مداحان مبنی بر اینکه در حوزه هیأت باید کار تخصصی و علمی صورت بگیرد، برنامه‌ریزی و آماده پخش شده است.

سردبیر برنامه تلویزیونی روایت هیأت با بیان اینکه اگر ادبیات علمی در حوزه هیأت جریان‌ساز شود می‌توانیم از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی در این راستا استفاده کنیم، تصریح کرد: هیأت یک ظرفیت عظیم است که از دل مردم برخواسته و متاسفانه این امر مهم فراموش شده در حالی که با توجه به گستره هیأت و مخاطبین آن می‌توان از این ظرفیت‌ها در زمینه‌های مختلف استفاده شود.

ربانی‌منش از اهمیت فعالیت در این زمینه یاد کرد و گفت: در جامعه امروز به بحث عزاداری پرداخته شده درحالی که عزاداری تنها یکی از کارکردهای هیأت است و رسانه‌ها باید در راستای دیگر کارکردهای آن فرهنگ‌سازی و فعالیت‌های لازم را انجام دهند.

سردبیر برنامه تلویزیونی روایت هیأت با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند در حوزه تولید محتوای اندیشه هیأت از ظرفیت جامعه ایمانی مشعر استفاده کنند، یادآور شد: اگر این تولید محتوا برون سپاری شده و اعتماد میان رسانه و نهادهای خصوصی که به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کنند شکل بگیرد قطعا می‌توانیم به دستاوردهای ارزشمندی برسیم.

ربانی‌منش ادامه داد: موضوعات مختلفی از جمله ظرفیت‌ها و کارکردهای هیأت نظیر رسالت‌های هیأت در حوزه خانواده، نقش هیأت در پیشرفت اقتصادی کشور، ظرفیت‌های بین‌المللی هیأت و کارکردهای فراعزاداری هیأت در این برنامه با حضور کارشناسانی نظیر حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان، سهیل اسعد، حاج حسین یکتا و دیگر اساتید حوزه و دانشگاه مورد گفتمان قرار می‌گیرد.

سردبیر برنامه تلویزیونی روایت هیأت در پایان خاطرنشان کرد: این برنامه به تهیه کنندگی پیمان نوراسماعیلی در ۱۰ قسمت همزمان با اربعین حسینی از شبکه افق پخش خواهد شد.


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.