دعوت از زائران حسینی برای اعزام از مرز خسروی

کد خبر: 95615
هم اکنون ترافیک در مسیرهای رفت و برگشت زائران حسینی به مرز خسروی روان است و تا روز گذشته بیش از ۱۴۰ هزار نفر از این مرز عبور کرده اند.
وارث


هم اکنون ترافیک در مسیرهای رفت و برگشت زائران حسینی به مرز خسروی روان است و تا روز گذشته بیش از ۱۴۰ هزار نفر از این مرز عبور کرده اند.

هر روز که یک قدم به ایام اربعین نزدیکتر می شویم، شور و اشتیاق مضاعف و دو چندانی در دل عاشقان حسینی به وجود می آید، شوقی که آنان را به این راه بی پایان می کشاند و هر روز با اشتیاقی بیشتر و بیشتر در این مسیر گام بر می دارند.

 مرز خسروی نیز این روزها میزبان خیل عاشقانی است که در راه بی پایان عشق به حسین گام برداشته و طی طریق می کنند.

هر چند که بسیاری از زائرانی که قصد پیاده روی داشتند در آخرین روزهای هفته گذشته، کشور را از طریق این مرز به مقصد کربلای معلی ترک کرده و از خیل آنها قدری کاسته شده است، اما باز هم در مرز خسروی که از دیرباز دورازه کربلا بوده است، شور و نوای زائران حسینی می پیچد و عاشقان اینبار با دستانی پُر از پابوس امام خود بازگشته و با رضایت کامل از خدمات ارائه شده به مام وطن بازگشته اند.

براساس آخرین اخبار از مرز خسروی ترافیک در مسیر رفت زائران روان و در مسیر برگشت آنها نیمه سنگین و روان است و پلیس نیز به زائران توصیه کرده که برای پیشگیری از حوادث احتمالی پس از ورود به کشور، قدری استارحت کرده و سپس مرز را به سمت شهر خود ترک کنند.

پلیس روزهای ابتدایی و به ویژه اواخر هفته گذشته را به دلیل حجم بالای زائران، محدودیت های ترافیکی ای در مسیر خسروی اعمال کرد و از زائران خواستند که از مسیر مرز مهران از کشور خارج شوند اما با سبک شدن بار ترافیکی خسروی دوباره پلیس از مردم دعوت کرده تا از طریق این مرز عازم کربلای معلا شوند.

دستگاه های خدمات رسان و موکب های برپا شده توسط مردم و دستگاه های مختلف نیز به صورت ۲۴ ساعته در مرز حاضر بوده و به زائران ابا عبدالله الحسین خدمات دهی می کنند.

با توجه به آمار اعلام شده از سوی مسئولان تا روز گذشته که مرز خسروی میزبان ذوالفقاری، معاون وزیر کشور و جانشین فرمانده انتظامی کشور بود، ۱۴۰ هزار نفر از طریق مرز خسروی به عتبات عالیات اعزام شده بودند.

ترافیک روان و نیمه سنگین در مسیر برگشت زائران اربعین

محمد حیدری، فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص آخرین وضعیت راه های استان کرمانشاه و مسیرهای منتهی به مرز خسروی گفت: هم اکنون تمام راه های استان باز بوده و ترافیک روان است.

وی تصریح کرد: بار رفت و ترافیک برای زائران در مسیر رفت روان و سبک بوده و در مسیر برگشت روان و نیمه سنگین است.

فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت جاده ها و روان بودن وضعیت ترافیکی، هیچ محدودیتی نیز در محورهای استان کرمانشاه اعمال نشده است.

وی به زائران توصیه و تاکید کرد: در هنگام خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند و در رانندگی شبانه به تابلوها و علائم توجه داشته باشند تا مسیر راه را گم نکرده و از مسیر منحرف نشوند.

سرهنگ محمدی بر لزوم استفاده از کمربند ایمنی تاکید کرد و گفت: اگر دو راننده در خودرو وجود دارد، در طول مسیر برای پیشگیری از خستگی و حوادث احتمالی ناشی از آن با یکدیگر جابجا کرده و نوبتی رانندگی کنند.

فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه افزود: حوادث واژگونی ما مجروحان زیادی دارد و عمده علت آن نیز عدم استفاده از کمربند ایمنی است، لذا زائران گرامی باید حتما نسبت به این موضوع توجه داشته باشند.

خدمات‌رسانی اورژانس کرمانشاه به بیش از ۳۰۰۰ زائر اربعین

صائب مدرسی، رئیس مرکز مدیریت حوادث کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر، از خدمات‌رسانی اورژانس کرمانشاه به بیش از ۳۰۰۰ زائر اربعین خبر داد.

این مسئول اظهار داشت: نیروهای مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه از پانزدهم مهرماه تاکنون به ۳۳۱۷ زائر اربعین ارائه خدمات کرده اند.

وی افزود: از مجموع زائران مراجعه کننده ۲ هزار و ۹۴۴ نفر بیمار سرپایی و ۳۶۷ نفر نیز به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: به ۲۲۵ نفر که دچار حوادث ترافیکی شدند و ۱۵۰ بیمار قلبی نیز ارائه خدمات شد.

این مسئول با بیان اینکه پنج تبعه خارجی نیز از خدمات مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه بهره مند شدند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۶ زائر بر اثر حوادث ترافیکی فوت شده‌اند.

وی بیان داشت: به طور متوسط روزانه از ظرفیت دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۳۱ آمبولانس استفاده می شود.

مدرسی خاطرنشان کرد: دو هزار و ۷۲۲ نفر از زائران که به آنها خدمات ارائه شده، مرد بوده‌اند.

زائران اربعین از مرز خسروی عازم کربلا شوند

سردار علی اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز گفت: از زائرانی که قصد سفر به کربلای معلی دارند دعوت می کنیم تا این مرز را برای سفر معنوی خود انتخاب کنند.

این مسئول اظهار داشت: در حال حاضر مقدار معطلی زائران در گیت های خروجی حدود ۱۰ ثانیه و کل زمانی که برای ورود یا خروج از مرز خسروی صرف می کنند به ۵ دقیقه می رسد.

وی ادامه داد: زائرانی هم که مرز خسروی را برای تردد خود عبور کرده اند از شرایط موجود رضایت کامل داشته و امنیت مسیر خود را نیز بسیار عالی توصیف کرده اند.

سردار جاویدان تصریح کرد: زائران از ۵۸ گیت امکان تردد دارند و علاوه بر آن پارکینگ های خوبی نیز برای حضور زوار پیش بینی شده تا این دغدغه زوار نیز مرتفع شود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: در حاضر پارکینگ های تعبیه شده ظرفیت پارک حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار خودرو را دارد و توصیه ای هم که به زوار داریم این است خودروی خود را در این پارکینگ ها قرار دهند.

وی یادآوری کرد: شرایط برای ورود و خروج زوار از مرز خسروی کاملا فراهم است و پلیس توانسته امنیت آنها را به خوبی برقرار کند.

اسکان اضطراری بیش از ۳۶۰۰ زائر اربعین در خسروی

فرزین معتمدی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، از اسکان اضطراری بیش از ۳۶۰۰ زائر اربعین در خسروی خبر داد.

این مسئول اظهار داشت: شب گذشته سه هزار و ۶۶۰ زائر اربعین توسط جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اسکان اضطراری داده شدند.

وی افزود: همچنین به یک هزار و ۸۰۰ زائر اربعین خدمات سنجش فشار خون و تست قند خون ارائه شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه همچنین از ارائه ۱۸۰ خدمات بین جاده ای به زوار خبر داد.

این مسئول گفت: دو فروند بالگرد شامل یک فروند در مرز خسروی و یک فروند نیز در صورت نیاز برای خدمت رسانی به زوار به کار گیری می شود.

وی عنوان کرد: مجموعت ۲۱ دستگاه آمبولانس برای ارائه خدمات به زائرین به کارگیری می‌شود که پنج دستگاه آمبولانس در مرز خسروی استقرار یافته است.

تردد ۱۴۰ هزار زائر اربعین از مرز خسروی

جانشین فرمانده انتظامی کشور از تردد ۱۴۰ هزار زائر اربعین از مرز خسروی خبر داد.

ایوب سلیمانی نیز بعداز ظهر امروز دوشنبه در حاشیه بازدید از مرز خسروی از وضعیت مناسب این پایانه مرزی خبر داد و اظهار داشت: تاکنون ۱۴۰ هزار نفر از این مرز عبور کرده اند اگر چه در ابتدا مشکلات و عدم آمادگی برادران عراقی باعث شد که محدودیت‌هایی ایجاد شود.

وی افزود: هم اکنون که مسئله حل شده امیدواریم در سال‌های آینده و همچنین در ادامه اربعین امسال بتوانیم با موج بیشتری از زائرین و دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای عبور از استان کرمانشاه مواجه باشیم.

جانشین فرمانده انتظامی کشور افزود: امسال راهپیمایی عظیم اربعین ویژگی های بسیار برتری نسبت به سالهای قبل داشت البته هر سال به دلیل تجاربی که کسب می کنیم، تامین تجهیزات مناسب و توسعه زیرساختها وضعمان از سال قبل بهتر می شود.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: امسال تعداد زائرین نزدیک به دو برابر سال قبل را تجربه کردیم و در ادامه هم پیش‌بینی ما این است که حجم وسیعی از مردم به سمت کربلا رهسپار می شوند اما تا کنون محدودیت و مشکلی برای مردم ایجاد نشده است.

سردار سلیمانی از امنیت کامل مرز خسروی خبر داد و بیان داشت: با تلاش‌ نیروهای انتظامی که فرزندان انقلابی و با انگیزه این مرز و بوم هستند هیچگونه مشکلی وجود ندارد و امنیت کامل برقرار است.

حضور ۱۸۰۰ گشت نظامی در خسروی /توقف زائران در خسروی به ۵ ثانیه هم نمی‌رسد

وی از حضور بیش از ۱۸۰۰ گشت انتظامی در مرز خسروی خبر داد و گفت: هر جا که موکب و توقف گاهی مستقر است نیروی پلیس با حضور چشمگیر در کنار مردم در حفظ و ایجاد امنیت کوشا است.

این مقام انتظامی گفت: ۱۵۰۰ گشت راهور برای جلوگیری از تصادفات احتمالی و تلخ شدن شیرینی و حلاوت زیارت اربعین مستقر شدند که خوشبختانه در استان کرمانشاه در این مدت بیش از ۳۰ درصد با کاهش تصادفات مواجه هستیم.

جانشین رئیس پلیس کشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر توقف زائرین در مرز خسروی به پنج ثانیه هم نمی رسد.

وی ادامه داد: اگر چه مشکلاتی روزهای اول در مرزهای خسروی، شلمچه و جذاب داشتیم اما با تلاش‌های صورت گرفته مشکلات حل و فصل شد و… نداریم.

عبور بیش از ۴۳۰ هزار زائر از مرزهای کشور طی یک روز

سردار سلیمانی گفت: طی یک روز بیش از ۴۳۰ هزار نفر زائر از مرزهای کشور عبور کردند و در همان روز از مرز خسروی با توجه به اعمال محدودیت زمان خروج که تا ساعت ۲.۵ بعدازظهر اعلام شده، حدود ۳۰ هزار نفر عبور کردند.

وی با اشاره به اینکه روزانه از مرز مهران حدود ۲۵۰ هزار نفر عبور می کنند، بیان داشت: با همه امکانات در مرزها با رعایت احترام و تکریم زائرین با کمترین مشکل تا امروز به حلاوت و شیرینی، و راحتی و سهولت طی شده است و در روزهای آتی نیز همچنین خواهد بود.

جانشین فرمانده انتظامی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۲ میلیون نفر از زائرین در کشور عراق هستند و برخی‌ها معتقدند تا روز اربعین باید در کشور عراق بمانند که بازگشت در یک زمان کوتاه اتفاق خواهد افتاد لذا ورود زائرین به کشور و از مرزها به مقاصدشان یکی از دغدغه‌های ما است که برای فراهم کردن زیرساختهای لازم تلاش می کنیم.

سردار سلیمانی افزود: با تلاش مسئولین دولتی و همه آحاد مردم و نیروهای مسلح و در راس آنها نیروی انتظامی که با همه وجود در صحنه حضور دارند در ادامه راه تا بعد از اربعین تلاش می کنیم تا بدون هیچ مشکلی امسال را نیز با سرافرازی پسری کنیم و این پایه ای باشد برای سال‌های آینده.

این مقام انتظامی ادامه داد: نوید می دهم روندی که اتفاق افتاده است راه پیمایی عظیمی است که متصل به ظهور امام زمان(عج) خواهد شد.

وی بیان داشت: امسال پیش بینی ما عبور ۵ میلیون زائر بود اما به دلایل مشکلات و توصیه هایی که به تاخیر انداختن را برای مردم تحویز می کرد باز هم از مرز ۴ میلیون نفر خواهد گذشت.

جانشین فرمانده انتظامی کشور اظهار داشت: از هم اکنون برای سال آینده برای عبور ۶ تا ۷ میلیون زائر خود را آماده خواهیم کرد که بدون شک در سالهای بعد این رقم نیز افزایش خواهد داشت.

این مسئول گفت: این حرکت عظیمی است که در مسیر حادثه عظیم ظهور اتفاق خواهد افتاد و ملت ایران به عنوان پرچمدار این خادثه عظیم خدمتگزار زائران خواهد بود.

منبع: مهر


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.