برگزاری همایش سیره نبوی در ۱۰۰۰ مسجد تهران

کد خبر: 96264
وارث

حجت‌الاسلام غلامعلی قدیریان رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران  با اشاره به برنامه‌های مساجد تهران در ایام هفته وحدت اظهار داشت: این ستاد در راستای تحکیم و تقویت مبانی اسلام در میان فرق و مذاهب مختلف با توجه به فرارسیدن هفته وحدت برنامه‌های ویژه‌ای را برگزار خواهد کرد.

برگزاری همایش سیره نبوی در ۱۰۰۰ مسجد تهران

وی با اشاره به برگزاری جشن و همایش سیره نبوی در ۱۰۰۰ مسجد تهران تصریح کرد: در این مراسم ائمه جماعت و روحانیون به بیان معارف نبوی می‌پردازند و مدیحه سرایی نیز توسط مداحان برگزار خواهد شد و مسابقه کتابخوانی و اهدای جوایز از دیگر برنامه‌های آن خواهد بود.

برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب «سیره نبوی» مطهری

قدیریان با اشاره به اینکه مسابقه کتابخوانی به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و هفته وحدت در ۱۰۰۰ مسجد برگزار خواهد شد، افزود: این مسابقه براساس کتاب «سیره نبوی» استاد شهید مطهری ویژه بچه های مسجد برگزار خواهد شد.

برپایی محفل شعر آیینی با حضور شاعران جوان و پیشکسوت

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران از برگزاری محفل شعر آئینی از سوی این نهاد به مناسبت هفته وحدت خبرداد و گفت: این محفل با حضور شاعران جوان و پیشکسوت در مجتمع فرهنگی نور با موضوع بیان مدح و ثنای رسول اکرم(ص) و انسجام امت اسلام برگزار خواهد شد.

نمایش جلوه‌های وحدت پیاده‌روی عراق و ایران در قالب نقاشی و عکس

وی اضافه کرد: در چندسال اخیر پیاده روی اربعین حسینی و همچنین برنامه پیاده روی برای زیارت امام رضا(ع) در عراق و ایران جلوه‌های بی‌نظیری از وحدت میان مسلمانان و حتی پیروان دیگر ادیان را به نمایش گذاشته است و در آن شاهد حضور روحانیون و بزرگان و پیروان فرق مختلف هستیم که بدین منظور امسال در هفته وحدت نمایشگاه نقاشی و عکس با موضوع وحدت را برگزار خواهیم کرد.

برگزاری همایش ملی کتابداران حوزه مسجد

قدیریان با اشاره به برگزاری همایش ملی کتابداران حوزه مسجد در روز یکشنبه ۲۷ آبان‌ماه در مسجد امیرالمومنین(ع) بلوار مرزداران تصریح کرد: در این همایش که با سخنرانی حجت‌الاسلام ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و دیگر شخصیت‌های لشکری و کشوری همراه خواهد بود، از کتابداران و فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی مساجد تقدیر خواهد شد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران افزود: رونمایی و تقدیر از ۵۰ اثر ارسالی مولفین و محققین به دبیرخانه انجمن نویسندگان بچه‌های مسجد از دیگر برنامه‌های این همایش است.

تلاش برای برگزیده شدن تهران به عنوان پایتخت فهما

وی با اشاره به برنامه انتخاب پایتخت فهما از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور خاطرنشان کرد: در ستاد استان تهران به منظور تلاش برای کسب این عنوان برنامه‌های بسیاری را دنبال می‌کنیم که به این منظور از میان ۱۳۰۰ کانون فرهنگی استان تهران، ۶۷ کانون به عنوان معین و ویژه انتخاب شده‌اند که ماموریت رصد و ثبت فعالیت ۲۰ تا ۲۵ کانون زیر مجموعه خود را دارند تا بتوانیم تهران را به عنوان پایتخت فرهنگی و هنری مساجد کشور برگزیده کنیم.

منبع : فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.