تداوم طرح خادمیاران رضوی

کد خبر: 96284
وارث

حجت الاسلام احمد مروی شامگاه شنبه در این دیدار که خادمیاران نیز حضور داشتند افزود: خادمیاری یک سنت حسنه است و تعطیل نمی‌شود اما در ارتباط با نوع کارکرد آن تجدید نظر صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد:  تدابیر لازم برای ساز و کار آن اندیشیده شده و این مجموعه‌های مبارکی که شکل گرفته افزایش پیدا می‌کنند و  علاوه بر آن افرادی که در نوبت هستند به این مجموعه اضافه می‌شوند.

به گفته این مسئول، هم‌اکنون  فعالیت سایتی که کار ثبت نام از خادمیاران را انجام می‌داد فعلا متوقف شده و در حال تدوین راهکارهای جدید برای این منظور هستیم.

مروی بیان داست: ما موظف بودیم که بعضی از رویکردهای آستان قدس را یک بازنگری کنیم و این سلیقه فردی و شخصی من یا مجموعه‌ای که با من کار می‌کنند نیست.

همچنین نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه خدمت در آستان مقدس حضرت امام رضا(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) توفیق بسیار بزرگی است  گفت: چنین توفیقی بسیار کم نصیب افراد می‌شود و هر کسی توانست به چنین افتخاری برسد باید قدر آن را بداند.

آیت الله محمدرضا ناصری افزود: ارتباط با امام رضا(ع) و ولایت و کارکردن در مسیر آرمان‌های بزرگ این عزیزان، ارزش بالایی دارد و این راه یک راه خدایی است.

وی با بیان اینکه مردم یزد علاقه  زیادی به امام رضا(ع) دارند تصریح کرد: در نقاط مختلف مشهد خانواده‌های یزدی الاصلی را می‌بینیم که به عشق آن حضرت به مشهد رفته و در کنار حرم امام رضا(ع) ساکن شده و خاندان آنها قرن‌ها در مشهد زندگی کرده‌اند.

امام جمعه یزد به سیره مرحوم حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی(یزدی) که از علمای به نام و بسیار بزرگ یزد به حساب می‌آید اشاره کرد و افزود: این عالم ربانی توجه و عشق و علاقه بسیار خاصی به امام رضا(ع) داشت.

همچنین  مسئول دفتر آستان قدس رضوی در یزد با بیان اینکه خادمیاران شعار «کار در استان، مزد در آستان» را در دل دارند گفت:  امیدواریم این حرکتی که تحت عنوان خادمیاری در استان‌ها ایجاد شد، به ایجاد یک چهره رضوی در هر شهر و استانی مبدل شود.

محمد حسین رحیمی‌نسب با بیان اینکه در حال حاضر حدود یازده هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند که اقدامات لازم در ارتباط با هشت هزار نفر از این افراد انجام شده افزود: ۶ هزار نفر در مدت این سه سال گزینش و ۶۰ جلسه آموزشی برای این هشت هزار نفر در سراسر استان یزد برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار نفر از خادمیارانی که در یزد فعالیت می‌کنند دارای مدارک فوق لیسانس و دکتری هستند گفت: حدود ۶۵ درصد خادمیاران امام رضا در استان یزد زیر ۴۰ سال سن دارند.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع : جماران


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.