برگزاری جشن‌های بهار مهربانی در کشور

کد خبر: 96422
وارث

حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهارداشت: مسجد مکانی است که از ابعاد معنوی بالایی برخوردار است و تمام برنامه‌ها و مناسک آن دارای جنبه معنوی است و نگاه مادی‌گرانه و دنیایی در آن جایی ندارد بنابراین با این ظرفیت مسجد محور وحدت، رشد و ارتقاء سطح فرهنگی، علمی، اخلاقی و بصیرتی است که باید از این ظرفیت بالای معنوی به‌خوبی بهره برد.

 وی افزود: فضای معنوی حاکم بر مساجد افراد را به سوی اخلاق اسلامی سوق داده و راه‌گشای بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی است.

ارزانی با اشاره به برنامه‌های این کانون در ایام هفته وحدت و روز ۱۷ ربیع‌الاول میلاد حضرت پیامبر(ص) و امام صادق(ع) تصریح کرد: کاروان جشن بهار مهربانی از ۱۶ الی ۲۴ آبان‌ماه به استان‌های قم، یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان حاضر می‌شود که این کاروان به صورت استیج‌سیاربه اجرای برنامه‌های مختلف از جمله اجرای سرود، تواشیح، مسابقات مختلف فرهنگی به صورت حضوری، نمایش عروسکی، اجرای بازی های محلی و بومی و ... می‌پردازد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به همکاری این ستاد با بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) در برگزاری دومین دوره جشنواره فرهنگی هنری مهدویت با عنوان صراط گفت: این جشنواره با موضوعات مهدویت و امید بخشی، مهدویت آینده روشن جهان، انتظار و انقلاب اسلامی، خانواده مهدوی و عهد و همدلی منتظرانه در بخش‌های طراحی پوستر، عکس‌نوشت و بنر شهری برگزار می‌شود که علاقه‌مندان تا ۱۰ بهمن‌ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخان ارسال کنند و در نهایت اختتامیه نیز روز ۲۶ بهمن‌ماه نفرات برتر معرفی خواهند شد.

وی از اجرای سرود توسط گروه‌های سرود کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران در مترو در طول هفته وحدت خبرداد و تصریح کرد: جشن های بهار مهربانی و بیش از ۲ هزار جشن متنوع فرهنگی هنری در کانون‌های مساجد در ایام هفته وحدت برگزار خواهد شد.

ارزانی گفت: ختم هزاران صلوات توسط اعضای کانونهای مساجد در سالروز ولادت حضرت محمد(ص)، برگزاری بیش از ۲۰ نمایشگاه در زمینه آثار مربوط به شخصیت سیره و جایگاه رسول اکرم و تاسیس کانون های جدید به مناسبت ۱۷ ربیع الاول و نامگذاری این کانون ها با القاب پیامبر اکرم(ص) از دیگر برنامه‌های این کانون‌ها در هفته وحدت است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در پایان از فعالیت ۶۹۴ کانون مساجد هم‌نام القاب پیامبر(ص) در کشور خبرداد و خاطرنشان کرد: هزار و ۷۰۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد مناطق اهل سنت کشور در حال فعالیت هستند

منبع : فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.