تلاش تهران برای کسب لقب پایتخت فرهنگی مساجد ایران

کد خبر: 96491
وارث

حجت الاسلام «غلامعلی قدیریان» در رابطه با اهداف برگزاری جلسه رابطین فهمای (پایتخت فرهنگی مساجد ایران) استان تهران، اظهار کرد: یکی از ماموریت های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری انجام کار فرهنگی تمیز است، یعنی کاری که بتواند جوانان و نوجوانان را به سوی فعالیت های سالم و انسان ساز رهنمون  و باعث رشد و توسعه فرهنگ اسلامی و ایرانی در  جامعه شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران به عنوان قرارگاه فرهنگی در هر محله با محوریت مساجد و با مدیریت امام جماعت می تواند وظیفه خطیر هدایت و رهبری فرهنگ و هنر مبتنی بر تعالیم اسلامی را انجام دهد و سازمان دهی نیروهای جوان انقلابی در بستر تشکل کانون از سیاست های این ستاد است و این تشکل می تواند نوجوانان و جوانان و خانواده ها را هر چه بیشتر با آموزه های الهی آشنا کند.

 

عضو شورای سیاستگذاری ستاد فهمای کشور تصریح کرد: ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور طرح رویداد ملی فهما (پایتخت فرهنگی مساجد ایران) را در دست اقدام دارد و کلیه فعالیت های فرهنگی و هنری در این میدان تعریف شده است که با بررسی و ارزیابی دقیق در سالروز ولادت حضرت زهرا(س) اقدام به انتخاب پایتخت فرهنگی ایران می کند.

 

حجت الاسلام قدیریان افزود: بر اساس طرح ملی فهما هر سال یک استان از حیث رتبه و عملکرد در حوزه فرهنگ و هنر از میان ستادهای استانی به عنوان ستاد هماهنگی کانون های مساجد برتر معرفی می شود.

 

مدیر فهمای ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان تهران تاکید کرد: در استان تهرن 1284 باب کانون مسجدی فعالیت می کند که 62 باب آنها کانون معین هستند و با استفاده از ظرفیت های بالقوه و بالفعل مسئولان آنها امید است، این استان به عنوان پایتخت فرهنگی مساجد ایران انتخاب شود.

 

وی با بیان اینکه هر کانون فرهنگی هنری معین مسئولیت آموزش، پشتیبانی و نیز ثبت اطلاعات و آمار در سامانه بچه های مسجد را بر عهده دارد، اضافه کرد: هر کانون معین، 25 کانون فرهنگی هنری را در زیر مجموعه خود مدیریت می کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران درباره شاخصه های رتبه بندی کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: این شاخصه ها در هشت محور قرآن و عترت، شبکه سازی و ساماندهی، ارتقای فعالیت های هنری و ادبی کانون ها، ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی، غنی سازی اوقات فراغت، پاسداشت فعالیت های ملی و مذهبی، فضای مجازی و رسانه، خلاقیت و نوآوری تعیین شده اند.

 

وی همچنین از راه اندازی کانال فهما ویژه مدیران و رابطان کانون های فرهنگی هنری مساجد خبر داد و خاطرنشان کرد: در شهرستان های استان جلساتی با ائمه جماعات، فرمانداران، مدیران ارشاد و مدیران کانون ها با محور توجیه و تشریح فهما برگزار می شود.

منبع: شبستان 


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.