پیشرفت در مراحل ساخت پروژه صحن عقیله زینب(ع)

کد خبر: 96997
وارث

مسئولان آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) اعلام کردند: گروه فنی و مهندسی این آستان پیشرفت قابل توجه ای در ساخت و ساز پروژه صحن عقیله زینب(علیها السلام) داشته اند؛ این پروژه خدمات ویژه و منحصر بفردی را در نوع خود به زایران ارایه می کند.

منطقه خدمیه با مساحت 36 هزار متر مربع  در بخش غربی صحن عقیله زینب (علیها اسلام) قرار دارد. این منطقه شامل ساختمان مهمانسرا با گنجایش بیش از 12 هزار زایر است؛ اما ساختمان دیگر این منطقه شامل 600 واحد بهداشتی با انواع خدمات است. همچنین بخش دیگر این منطقه مشتمل بر بازسازی بازار قدیمی زینبیه است.

منطقه خدمیه دورتر از منطقه مخصوص عبادت و زیارت است، همچنین درهای خارجی ویژه ورود به این منطقه برای خدمت به زایران وجود دارد.

منطقه الفکریه در پروژه صحن عقیله زینب(علیها السلام) شامل شامل کتابخانه ای به مساحت 9 هزار و 500 متر مربع در چهار طبقه و موزه ای به مساحت چهار هزار متر مربع در چهار طبقه است.

پروژه صحن عقیله حضرت زینب(علیها السلام) از مهمترین طرح های در دست اجرای آستان مقدس امام حسین به شمار می آید، این پروژه در مساحتی بالغ بر 52 هزار مترمربع در جوار صحن امام حسین(علیه السلام) در شهر کربلای معلی در 100 کیلومتری جنوب غرب بغداد انجام می گیرد. پیش بینی می شود که تکمیل این پروژه چهار سال به طول بینجامد.

منبع : شبستان 


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.