مرجعیت حوزه علمیه قم در جهان اسلام از برکات هم‌جواری با مضجع کریمه اهل بیت(ع) است

کد خبر: 97038
وارث

حجت الاسلام «علیرضا پیروزمند»  با بیان اینکه بقاع متبرکه به ویژه حرم امامان و امام زادگان علیهم السلام همواره در طول تاریخ برکات فراوانی را داشته اند، اظهار کرد: از جمله این برکات این است که همواره مراکز علوم دینی در جوار این بقاع شکل گرفته اند.

 

عضو هیات علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم تصریح کرد: در دوران معاصر اوج این همنشینی را در حوزه نجف می بینیم، قبل از آن در حوزه سامرا که در جنب حرم حرم امامین عسکریین(ع) واقع شده بود. البته بعد از حوزه نجف در زمان شیخ عبدالکریم حائری و با مهاجرت آن بزرگوار به قم حوزه علمیه قم بنیان گذاری شد آن هم در جوار مزار حضرت معصومه(س) و شاید آن زمان که آن بزرگوار به قم مراجعت کردند چنین تصوری نداشتند که روزی حوزه علمیه قم به قطب مهم و یا مهمترین قطب حوزه علمیه تشیع تبدیل شود، اتفاقی که افتاد.

 

وی ادامه داد: همجواری حوزه علمیه قم با حرم حضرت معصومه(س) منشا برکات فراوانی شده است. چراکه حضرت(س) علاوه بر اینکه از معدود امامزادگانی هستند که از جانب امام معصوم(ع) برای ایشان زیارت صادر شده، همچنین امام رضا(ع) و امام جواد(ع) نسبت به زیارت ایشان توصیه کرده و به زائران ایشان نوید بهشت داده اند.

 

حجت الاسلام پیروزمند در پایان خاطرنشان کرد: طبیعتا این ترغیب که نسبت به زیارت حضرت معصومه(س) وجود دارد و تجلیلی که نسبت به شخصیت کریمه اهل بیت(ع) صورت گرفته، علاوه بر اینکه مومنان را به زیارت حضرت(س) مشتاق تر می کند اما از سوی دیگر زمینه معنوی فراهم تری برای حوزه های علمیه است که با اهتمام بیشتری از این حسن هم جواری بهره مند شده و به درس و بحث بپردازند.

منبع : شبستان 


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.