لزوم برنامه‌ریزی حوزه علمیه برای شادی و خنده حکیمانه جامعه

کد خبر: 97064
وارث

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی در جلسه قرآنی مجتمع جامع امام خمینی(ره)، با اشاره به تفسیر سوره مبارکه والعصر، اظهار داشت: در تفسیر قرآن برای عموم بهتر است به آیاتی بپردازیم که مردم بیشتر با آن مأنوس هستند. خداوند در قرآن کریم به زمان‌های مختلف روز قسم خورده که بیانگر ارزش زمان است.

وی بیشترین خسارت ممکن را برای انسان، از ناحیه از دست دادن فرصت‌ها دانست و گفت: باید نیازهای زمان خود را بشناسیم و با توجه به اولویت‌ها، برای عمر خود برنامه‌ریزی نماییم. جای تعجب است که برخی از طلبه‌ها فرصت خود را به اموری بی‌فایده اختصاص می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی حوزه علمیه برای شادی و خنده حکیمانه جامعه، اظهار داشت: در قرآن، خنده به همراه گریه و پیش از آن آمده است. در روایات ما نیز به وجود شادمانی در سیمای مؤمن سفارش شده است. از راه خنده می‌توان کارهای بزرگی در زمینه فرهنگی پیش برد.

وی ادامه داد: خداوند به پیامبر(ص) می‌فرماید به راه‌های پیامبران پیش از خود توجه بنما. برای موفقیت در تبلیغ، باید کارهای خوب دیگران اند را الگو قرار دهیم و از سویی، خود نیز اهل ابتکار باشیم. در تبلیغ بسیار عقب هستیم. محور اصلی درسی که می‌خوانیم، باید قرآن کریم باشد، زیرا نزد همه مسلمانان پذیرفته شده است و شکی در صحت آن نیست. در میان ما برخی مطالب بیان می‌شود که اگر با قرآن آشنا باشیم، نادرستی آنها به روشنی مشخص خواهد شد.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به نیاز به حدود 130 نوع تفسیر برای مشاغل مختلف، اذعان داشت: برای نمونه، هم‌اکنون یک‌میلیون نفر در زمینه ساخت و ساز مشغول‌اند و یک‌سوم هزینه‌های جاری به این بخش اختصاص دارد. آیا اسلام نظری درباره مسائل مختلف ساخت و ساز ندارد؟ پس از تحقیقات در این زمینه، کتابی گردآوری و به جامعه مهندسین ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت.

شایان ذکر است:در پایان این جلسه، با اهدای جوایزی، از طلاب برتر قرآنی مجتمع جامع امام خمینی(ره) تقدیر به عمل آمد.

منبع : حوزه


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.