وظایف مسجد و مسجدی‌ها در ترویج فرهنگ انتظار/ ستاد مرکزی مهدویت در کشور تشکیل شود

کد خبر: 97246
وارث

 

حجت‌ الاسلام والمسلمین «یحیی عابدی» با بیان اینکه برگزاری ثابت مراسم دعای ندبه در مساجد، بهترین راهکار برای گسترش جریان مهدویت در جامعه بوده است، اظهار کرد: این مراسم در بسیاری از مساجد به مهم ترین برنامه هفتگی تبدیل شده به طوری که هر هفته از سخرانان و مداحان مشهور در این مراسم استفاده می شود.

 

تولیت حوزه علمیه مجد یادآور شد: مراسم هفتگی دعای ندبه، اما در اکثریت مساجد به یک برنامه کم رونق تبدیل شده که برگزاری آن بلافاصله پس از اقامه نماز جماعت صبح، دلیل اصلی بروز این وضعیت است. بنابراین بهتر است با یک زمان بندی دقیق تر زمینه مشارکت گروه های بیشتری از مردم در این مراسم فراهم شود.

 

وی افزود: سخن درباره موضوع انتظار و مهدویت در اکثریت مساجد کشور به جمعه ها محدود می شود که شامل برگزاری مراسم دعای ندبه یا زیارت آل یاسین است درحالی که این موضوع باید جزو برنامه های همه روزه این مراکز دینی باشد.

 

عابدی درباره اثرات اجرای طرح سه شنبه های مهدوی در برخی از مساجد کشور، بیان کرد: اجرای چنین طرح هایی در صورتی که با گفتمان سازی و روشن گری همراه شود بسیار مفید خواهد بود، البته صرف برگزاری چنین برنامه هایی شایسته است ولی بهتر آن است که با دستاوردهای اعتقادی همراه شود.

 

وی در ادامه با انتقاد از نبود مرکزی فراگیر در زمینه تصمیم گیری برای حوزه مهدویت در کشور که موجب اجرای جزیره ای بسیاری از برنامه ها در این موضوع شده است، اظهار کرد: راه اندازی ستادی در این زمینه می تواند موجب وحدت رویه در اجرای برنامه های مختلف در حوزه مهدویت و انتظار شود تا به این صورت به بسیاری از شبهات نیز پاسخ داده شود. مَثَل این برنامه ها و نهادهای فعال در حوزه مهدویت همچون ابرهای پراکنده ای است که وقتی متراکم شوند باران زا می شوند.

 

تولیت حوزه علمیه مجد در ادامه با بیان اینکه اعتقاد به منجی آخرالزمان جزو اشتراکات ادیان توحیدی است، گفت: همین موضوع برای بسیاری از مردم جذابیت دارد بنابراین مساجد و هیات های مذهبی می توانند با اجرای برنامه های متتوع، این حقیقت را برای مردم بازگو و آنان را با یگانه منجی حقیقی یعنی حضرت مهدی (عج) آشنا کنند.

منبع : شبستان 


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.