خوزستان رتبه نخست کشور در جذب مشارکت‌ مردمی برای بازسازی عتبات

کد خبر: 97293
وارث

ستاد بازسازی عتبات‌ عالیات خوزستان در سال ۱۳۹۷ در زمینه جذب‌ مشارکت‌های‌ مردمی رتبه‌ نخست کشوری را کسب‌کرد.
رییس ستادبازسازی عتبات‌ عالیات خوزستان گفت: ستاد بازسازی عتبات‌ عالیات کشور در بررسی شاخص‌های مهم‌ ستادهای تابعه در ۳۱ استان‌کشور ، خوزستان را در زمینه جذب مشارکت‌های مردمی(نقدی ، غیرنقدی و تامین نیروی انسانی ماهر) برای مشارکت در اعتاب‌مقدسه در عراق و سوریه ، به عنوان رتبه‌ ممتاز معرفی‌کرد.
حجت الاسلام سیدمحمود موسوی این موفقیت را مرهون کمک های خالصانه خیران ، محبان و عموم مردم سخاوتمند و مومن خوزستان و مشارکت هوشمندانه در پروژه های عمرانی حرم های مطهر در شهرهای مقدس عراق و سوریه‌دانست و افزود:مردم مومن و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خوزستان در ۱۵سال اخیر با جهاد مالی و کارهای ماندنی و تعظیم شعایر الهی ، خوش درخشیدند و برگ زرین دیگری بر افتخارات معنوی خود افزودند.
محمد جلال مآب رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور به تازگی در پیامی از مردم‌خوزستان در مشارکت عالی و برجسته در بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه قدردانی و آن را نمود عینی از عشق و علاقه مخلصانه مردم این دیار به اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) توصیف‌کرد.   
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان به نیابت از مردم استان در پروژه های بازسازی کامل حرم و مضیف (مرکز رفاهی)حضرت زینب(س) در زینبیه دمشق ، احداث ستون های تفکیک کننده در بین الحرمین ، راه‌اندازی امانت‌داری در حرم امامین عسکریین(ع) ، مشارکت در ساخت پنج هزار متر از صحن حضرت زینب(س) در کربلای معلا و مشارکت در ساخت ۲ هزار متر از صحن حضرت فاطمه(س) در نجف اشرف سهم قابل توجهی دارد افزود:ستاد بازسازی عتبات‌عالیات خوزستان در بخش عمرانی نیز پیشتاز است ضمن‌آنکه پروژه مهم طلاکاری ایوان حرم حضرت علی(ع) را نیز تحویل‌داده‌است.
 رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در ادامه به فراهم کردن ۱۰۰دستگاه آبسردکن اهدایی مردم خوزستان در صحن های مطهر در کربلا و نجف اشاره کرد و افزود: این تجهیزات در حال آماده سازی است ضمن آنکه از طرف خانواده های شهدای شهرستان شوشتر یک دستگاه آبسردکن بزرگ در حرم علوی نصب شده که در اربعین امسال مورد استفاده زائران قرارگرفت.
وی با اشاره به اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان به صورت منظم نیروهای داوطلب ماهر را به منظور مشارکت در پروژه های عمرانی به شهرهای مقدس عراق اعزام می کند افزود: بخش ممی از مصالح ساختمانی مورد نیاز پروژه های عمرانی حرم های مطهر از سوی مردم خوزستان تامین می‌شود.
حجت الاسلام موسوی به مشارکت مردم و خیران خوزستانی در حمایت از زائران اربعین حسینی امسال نیز اشاره کرد و افزود: بخش مهمی از کمک های مردمی برای پشتیبانی از زائران اربعین و موکب ها در مرزهای شلمچه ، چذابه و موکب های مستقر در مسیر حرکت کاروان های زائران اربعین در عراق هدایت‌ شد

منبع : جماران


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.