آموزش مهارت های زندگی، پیش نیاز تحکیم بنیان خانواده است

کد خبر: 97304
وارث

معصومه ظهیری با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: با توجه به اهمیت این مساله، یکی از ماموریت های کلیدی مبلغان و فعالان فرهنگی حوزه های علمیه خواهران ناظر به ارایه آموزش های مربوط به مهارت های زندگی برپایه آموزه های ناب دینی است که این مقوله در راستای تبیین و ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی صورت می گیرد.

وی افزود: اساساً در حوزه‌های علمیه خواهران، همت و تلاش ما بر این است که تا مبلغانی تربیت کنیم که این ها بتوانند علاوه بر عمل به آموزه‌های دینی در زندگی شخصی خود، سبک زندگی اسلامی و مهارت خوب زندگی کردن را بر اساس آموزه‌های دینی به جامعه به ویژه دختران و بانوان انتقال داده و آموزش دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین خاطرنشان کرد: واقعیت آن است که ما برای کاهش معضلات و آسیب های متوجه نهاد خانواده می بایست بیش از هر چیز بر روی مقوله آموزش تمرکز کنیم، چرا که در غیر این صورت شاهد افزایش گسست نسلی، رشد آمار طلاق و به طور کلی تضعیف جایگاه و بنیان خانواده خواهیم بود.

وی گفت: ما باید آموزش هایی همچون قبل و حین ازدواج، همسرداری و نیز تربیت فرزند بر پایه آموزه های اسلامی را به نسل جدید و خانواده ها ارایه کنیم و البته توجه داشته باشیم که تاثیرات مطلوب این رویکرد به تدریج در محیط جامعه خود را نشان می دهد و به ویژه در امر تحکیم و تعالی خانواده بسیار موثر خواهد بود.

منبع: حوزه


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.