حجت‌الاسلام قاسمیان: برخی به‌‌ دنبال جلوگیری از ترویج فرزندآوری‌اند

کد خبر: 97905
وارث

حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان در مراسم اختتامیه دوازدهمین همایش مدیران هیأت‌های محوری و برگزیده کشور که دیروز در سالن غدیر مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد، با بیان اینکه دشمن جنگ خود را در دو حوزه خانواده و اقتصادی دنبال می‌کند، اظهار کرد: برخی از اسناد وجود دارد که نشان می‌دهد برخی در داخل با توطئه‌افکنی به‌دنبال آسیب‌رساندن به بنیان خانواده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برخی همچنان در کشور به‌دنبال جلوگیری از ترویج فرزندآوری‌اند، اضافه کرد: تاکنون هیچ حرکت خاصی در حوزه فرزندآوری رخ نداده و ما 18 سال است که زیر نرخ جایگزینی 1/2 قرار گرفته‌ایم.

مدیر حوزه علمیه مشکات با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل ما در ازدواج مشکل اقتصادی نیست، عنوان کرد: با ترویج جریان فمینیستی، تغییر در مفهوم سعادتمندی رقم خورده و این تغییر مشکلات مختلفی را در حوزه ازدواج به وجود آورده است چراکه امروز درس خواندن و رسیدن به ثروت و جایگاه به‌جای سعادتمندی به هدف نهایی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: اکنون موج‌های چهارم و پنجم تغییر در مفهوم سعادتمندی در کشورهای غربی قابل مشاهده است که یک وضعیت افتضاح‌آور را رقم زده و ایران درحال گذراندن موج‌های اول و دوم این تغییر است.

قاسمیان خاطرنشان کرد: شایسته‌‌سالاری حرف نادرستی است چراکه همیشه و در هر مکانی، مرد شخصیت اصلی خانواده است و خانواده نمی‌تواند از محوریت مرد خارج شود.

مشاور بنیاد ملی نخبگان با تأکید بر اینکه فرزندآوری موجب تحکیم بنیان خانواده می‌شود، گفت: بخش قابل توجهی از آمار طلاق به زوج‌هایی اختصاص دارد که زیر پنج سال بچه‌دار نشده‌اند.

وی با بیان اینکه امروزه منازل به مکانی فقط برای استراحت محدود شده است، عنوان کرد: خانه مؤمن باید محل عبادت و نزدیک شدن او به خداوند متعال باشد؛ قرائت قرآن کریم و ترویج آموزه‌های دینی در منازل باید در دستور کار قرار گیرد و هیأت‌های مذهبی و هیأتی‌ها به‌عنوان جامعه پیشرو باید در این راستا الگوبخش اقشار دیگر باشند.

منبع : تسنیم 


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.