نماینده ولی فقیه در قزوین:

اسم، عنوان و نفوذ هیچ کس غیر از خدا نباید در مساجد باشد

کد خبر: 98758
 امام جمعه قزوین گفت: اسم، عنوان و نفوذ هیچ کس غیر از خدا نباید در مساجد باشد و هیئت امناء، بانیان و همه افراد ذی نفوذ و حاضر در مسجد باید این دغدغه را داشته باشند.
وارث

 حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، صبح امروز در گردهمایی ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد استان قزوین که در مسجد شیخ الاسلام برگزار شد گفت: در بسیاری از آیات قرآن کریم هنگامی که صحبت از مسجد می‌شود، صحبت از حق هم به میان می‌آید و این مهم نشان دهنده این است که حق و باطل باید در مسجد در مصاف یکدیگر قرار بگیرند و همگان باید در حمایت از حق مشترک باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر حق امام علی (ع) در تاریخ رعایت می‌شد دشمنان اسلام نمی‌توانستد آن جنایت‌های عظیم را در دوره‌های بعد از ائمه معصوم (ع) رقم بزنند و این مهم به دلیل این بود که مسلمانان حق و باطل را گم کردند و نتوانستند آنگونه که باید حق و باطل را شناسایی کنند.  

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه حق از خداست و نباید از حق فاصله گرفت، اظهارکرد: خاطرنشان کرد: مشروعیت امام جماعت یک مسجد وابسته به اعتقاداتی از جمله ولایت و امامت در دین است و اگر یک امام جماعت این موارد و اعتقادات دیگر از جمله وحی، نبوت و غیره را نداشته باشد نمی‌تواند امام جماعت باشد.

امام جمعه قزوین با اشاره به اهمیت حضور مردم در مساجد، تصریح کرد: تشییع پیکر میلیونی سرداران مقاومت در شهرهای مختلف کشور دشمنان را نا امید و مایوس کرد و به همین دلیل با سرعت هر چه بیشتر به دنبال شیطنت و نفاق رفتند تا بدین وسیله این جمع را پراکنده کنند، ولی مردم در برابر اینگونه شیطنت‌ها با بصیرت رفتار می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: حضور پر شور جمعیت از لحاظ کمی و کیفی در مساجد بسیاری مهم و ضروری محسوب می‌شود، چرا که این مهم برای دشمنان از اهمیت بالایی برخوردار است و جمعیت نمازگزار در مسجد را به مراتب رصد می‌کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه آمیختگی تقوا با مسجد از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: در قرآن کریم خداوند متعال می‌فرماید که مردم خود را با مسجدی که براساس مبانی تقوا بنا شده است هماهنگ کرده و به سمت مساجدی که توسط مشرکان ساخته شده نروند؛ چرا که اصولا شرک و مسجد با یکدیگر سازگاری ندارد.

 استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به آیه‌ی قرآن کریم مبنی بر اینکه عبادت کنید و بهترین مکان برای عبادت مسجد است، اظهار کرد: هدف از عبادت تقواست و به همین دلیل مسجد اگر براساس تقوا بنیان شده باشد مسجد است و می‌تواند بر روی مردم تاثیرگذاری داشته باشد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: مسجد را کسی می‌تواند آباد کند که به خدا و روز قیامت ایمان داشته باشد و قبل از اینکه یک شخص بخواهد مسجد را آباد کند در وهله نخست باید خود را آباد کرده باشد.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به روایتی از امام علی (ع) بیان کرد: آبادانی دل با نام و یاد خداست و هر چقدر که انسان به خدا توکل و امید داشته باشد به همان میزان قلب او آباد بوده و می‌تواند مساجد را هم آباد کند.

 وی تصریح کرد: بارها و بارها شنیده‌ایم که یک امام جماعت با هیچگونه امکانات، جوانان‌ها و مردم را جذب و مشکلات خیلی از مردم را برطرف کرده است که این مهم دلیلی به جز آبادانی قلب و دل آن امام جماعت ندارد.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه مساجد باید بجوشند تا مکان‌ها و برنامه دیگری از جمله نماز جمعه، نماز عید فطر و غیره رونق بگیرد، گفت: امروز بیشتر از هر زمان دیگر مساجد پایه‌های امنیت ملی کشور به حساب می‌آیند و مساجد باید دژهای محکمی در مقابل فتنه‌ها و دشمنی‌ها شده و وحدت و انسجام ما را قوت ببخشند

وی در پایان گفت: اسم، عنوان و نفوذ هیچ کس غیر از خدا نباید در مساجد باشد و هیئت امناء، بانیان و همه افراد ذی نفوذ و حاضر در مسجد باید این دغدغه را در مسجد داشته باشند.

منبع:حوزه


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.