داستان‌های اخلاق‌گرای محسن چینی‌فروشان در مجموعه «مغازه‌دار»

کد خبر: 99116
وارث

«مغازه‌دار»  اثر محسن چینی فروشان به چاپ سوم رسید.

این داستان‌های کوتاه با عناوین مغازه‌دار، هاکوپ، گل‌ختمی، مهدی غیرتی، بابا؟، شوک، خدمتکار، شقایق و پهلوون در این مجموعه قرار گرفته‌اند که تماماً تمی اجتماعی دارند و همه آنها با مضامینی ساده به دنبال بازگویی برخی نکات اخلاقی هستند. به عنوان مثال داستان «مغازه‌دار» از این مجموعه روایتی است اخلاقی از ماجرای پیدا شدن یک کیف پول در یک مغازه آجیل فروشی و داستان هاکوپ نیز که یکی از تاثیر‌گذارترین داستان‌های این مجموعه است روایتی زیبا از دفن یک مسیحی خادم امام حسن (ع) با تربت کربلا را روایت می‌کند.

چینی‌فروشان در بخشی از داستان مهدی‌ غیرتی از این مجموعه می‌نویسد:

بهش می‌گفتند مهدی غیرتی، نه از اون جهت که اسمش مهدی بود و فامیلش غیوری، بلکه از اون بابت که واقعاً غیرتی بود و سر چیزایی که قبول داشت، کوتاه نمی‌اومد. حالا، خواه مربوط به دوستان و رفقایش بود یا اهالی محل و ناموس و حتی کفتربازها و ولگردهای اون راسته. یک بار، طوری روزگار یه جوون غریبه و بی‌سر و پا رو که دیوونه محلشون رو مسخره کرده بود، سیاه کرد که بیچاره دیگه  اون طرفا پیداش نشد.

بهش نمی‌اومد، ولی مهدی غیرتی با همه این حال و احوال و لوطی‌گری‌هایش، خیلی هم سر به زیر و آروم بود و اگه نمی‌شناختیش، محال بود حدس بزنی این همون جوونمردیه که محله قدیمی کوچه حمام سوری زیر سایه‌اش امنیت داره و مردم خیالشون از زن و بچشون راحته. کافی بود که بفهمه کسی تو محله مریض شده یا خونواده‌ای می‌خواد دخترشونو عروس کنه یا آبروداری ورشکست شده، به هر صورت و جوری بود، پولی واسشون جور می‌کرد و کارشون رو راه می‌انداخت...

کتاب مغازه‌دار را نشر قدیانی در ۷۹ صفحه ، چاپ سوم و با قیمت ۹۰۰۰ هزار تومان منتشر کرده است.
منبع:فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.