------- رزق روز هجدهم -------

کد خبر: 35973

وارث: ماه میهمانی حضرت حق تعالی فرا رسید و سفره ای از عالی ترین و بهترین رزق ها، پهن شده است.می توانیم به قدر خواندن یک دعا، زمزمه یک ذکر یا باز شده گره ای از گره های اخلاقی مان و... از این ماه نورانی و خدایی کسب رزق کنیم.نکند به یک نظر انداختن کفایت کنی!بسم الله...(به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، پایگاه اطلاع رسانی وارث به منظور بهره مندی مخاطبین محترم از برکات و فضیلت های این ماه عزیز، بسته خبری ویژه این ماه که شامل جزء خوانی قرآن، ادعیه روز، حدیث و ... می شود را به صورت روزانه منتشر می نماید. بانی هر روز این ویژه نامه یکی از شهدای 8 سال دفاع مقدس می باشد که ثواب آن اهدا شود به روح مطهر و منورشان.)ویژه نامه لیالی قدر" جزء خوانی قرآن کریم "ترتیل جزء هجدهم قرآن کریم با صدای کریم منصوری        دریافت فایل" دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان "اللَّهُمَّ نَبِّهْنِي فِيهِ لِبَرَكَاتِ أَسْحَارِهِ وَ نَوِّرْ فِيهِ قَلْبِي بِضِيَاءِ أَنْوَارِهِ وَ خُذْ بِكُلِّ أَعْضَائِي إِلَى اتِّبَاعِ آثَارِهِ بِنُورِكَ يَا مُنَوِّرَ قُلُوبِ الْعَارِفِينَ خدايا مرا در اين ماه به بركت هاى سحرهايش آگاه كن،و دلم را با روشنايى انوارش روشنى بخشو تمام‏ اعضايم را به پيروى آثارش بگمار،به نورت اى نوربخش دلهاى عارفان.صوت دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان       دریافت فایل"شرح دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان در بیان آیت الله مجتهدی تهرانی"قسمت اول  دریافت فایل•••قسمت دوم  دریافت فایل" قرائت دعای مجیر "     حاج منصور ارضیدریافت فایل(( نماز شب نوزدهم ماه مبارک رمضان ))مرحوم «علاّمه مجلسى» در فصل آخر از اعمال ماه رمضان در كتاب «زادالمعاد»، نماز شب هاى ماه رمضان را چنين بيان مى كند: (و با توجّه به اين كه بهترين اعمال، در ماه مبارك، نماز و قرآن است و اين نمازها در بردارنده بسيارى از سوره هاى قرآن است، هركس هر چند شب را بخواند غنيمت است).شب نوزدهم: پنجاه ركعت; با سوره حمد، و پنجاه مرتبه سوره إذا زلزلت. مرحوم «علاّمه مجلسى» مى گويد: ظاهراً مراد آن است كه در هر ركعت يك مرتبه اين سوره را بخواند; زيرا در يك شب خواندن دوهزار و پانصد مرتبه سوره «اذا زلزلت» دشوار خواهد بود. نکته: اين نمازها هر دو ركعت به يك سلام است و همان گونه كه گفته شد اگر تمام آنها را نتواند بجا آورد، هر مقدار كه مى تواند بجا آورد، خوب است." حدیث روز "رسول خدا صلى الله عليه و آله وسلم :المَرءُ في صَلاةٍ مَا انتَظَرَها؛منتظر نماز، در نماز است.كنز العمّال : ج ۷ ص ۲۹۱ ح ۱۸۹۳۳ ؛ شناخت‌نامه نماز ج 2 ص 518•••" حکمت روز "وَ قَالَ ( عليه السلام ) : يَا ابْنَ آدَمَ إِذَا رَأَيْتَ رَبَّكَ سُبْحَانَهُ يُتَابِعُ عَلَيْكَ نِعَمَهُ وَ أَنْتَ تَعْصِيهِ فَاحْذَرْهُ .و درود خدا بر او، فرمود: اى فرزند آدم زمانى كه خدا را مى بينى كه انواع نعمت ها را به تو مى رساند تو در حالى كه معصيت كارى، بترس.نهج البلاغه حکمت 25•••" ذکر روز "یا ذالجلال والاکرام " در محضر استاد " مرحوم آیت الله کوهستانی(ره) : دامادی انسان آن روزی است که انسان را پس از غسل آن هم با سدر و کافور و پوشاندن لباس سفید (کفن) – روی دست می‌گیرند و از هر طرف صدا می‌زنند «لا اله الا الله » اگر آن روز خدای بزرگ به من اجازه دهد سر از تابوت بیرون می‌آورم و خطاب به مردم می‌گویم: مردم قدر «لا اله الا الله » را بدنید ولی حیف که خدا چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد.  انسان باید عادت به ذکر داشته باشد که در مواقع حساس مرگ و انتقال از این عالم بتواند طبق عادت همیشگی آن ذکر را بگوید.                                                                                                                                       بر قله پارسایی ص 121" از خدا بخواهیم"پيامبر اکرم صلى ‏الله ‏عليه‏ و ‏آله وسلم : يا اَ يُّهَا النّاسُ ! اِنَّ اللّه‏َ عَزَّوَجَلَّ يَقولُ : مُروا بِالْمَعروفِ وَ انْهَوا عَنِ المُنْكَرِمِنْ قَبْلِ اَنْ تَدْعُوَنى فَلا اُجيبَكُمْ وَ تَسْاَلونى فَلا اُعْطيَكُمْ وَ تَسْتَنْصِرونى فَلا اَ نْصُرَكُم ؛اى مردم! خداوند عزّوجلّ مى ‏فرمايد : امر به معروف و نهى از منكر كنيد ، پيش ازآن‏كه مرا بخوانيد و پاسختان ندهم ، يا از من بخواهيد و عطايتان نكنم ، يا از من يارى طلبيد و يارى‏ تان نرسانم.  مسند ابن حنبل ، ج ۹، ص ۵۰۴ ،ح ۲۵۳۱۰"تحفه بهشتی " حضرت آیت الله حاج شیخ محمدجواد انصاری همدانی رحمه الله علیه توصيه به نماز اول وقت، نماز شب و نوافل  روي نماز اول وقت خيلي تأکيد داشت. در سفر و حضر نماز را مقيّد بودند كه اول وقت بخوانید.و آقا در توصيه به شاگردانشان نيز بر نماز شب و انجام فرايض و نوافل تأکيد بسيار زيادي داشتندو به بعضي از شاگردانشان مي فرمودند« اگر نوافل تان ترک شد، قضاي آن را بجا آوريد. »خود ايشان نماز را با جميع مستحباتش به جا مي آورد.تأكيد داشتند اگر نوافل يوميه و شبانه ترك شد حتماً قضاي آن بجاي آورده شود"طب سنتی - اسلامی "امیرالمومنین على عليه السلام: اِدَّهِنوا بِالزَّيْتِ وَ ائتَدِموا بِهِ، فَاِنَّهُ دُهْنَةُ الاَْخْيارِ و اِدامُ الْمُصْطَـفَينَ،مُسِحَتْ بِالْقُدْسِ مَرَّتَينِ، بورِكَتْ مُقْبِلَةً وَ بورِكَتْ مُدْبِرَةً، لا يَضُرُّ مَعَها داءٌ؛با روغن زيتون، بدن را چرب كنيد و با آن خورش درست كنيد، چرا كه روغن زيتون،روغن نيكان و خورشِ برگزيدگان است، دوبار به آن تقدس داده شده و در آن، چه در آغازفصلش و چه در پايان آن، بركت نهاده شده است و با وجود آن، هيچ بيمارى اى زيان نمی رساند.  [كافى، ج ۶، ص ۳۳۱، ح ۴]"احکام شرعی "اماله كردن  اماله کردن* با چيز روان، اگر چه از روى ناچارى و براى معالجه باشد، روزه را باطل مى‌‌کند.استفاده بانوان از شياف داروهاى مخصوصى براى معالجه بعضى از بيمارى‌‏هاى زنان وجود دارد (شيافهاى روغنى) که در داخل بدن گذاشته مى‌‏شود، آيا استفاده از آن موجب بطلان روزه مى‌‏شود؟ج) استفاده از آن داروها به روزه ضرر نمى‌‏رساند. زن متأهلى هستم، در ماه رمضان باردار بوده و روزه‌دارى برايم سخت بود، طبق توصيه‌اى اكثر روزهاى ماه مبارک رمضان از شياف استفاده كردم. آيا قضاى اين روزها را بايد به‌جا آورم يا خير؟ج) اگر شياف به‌صورت جامد بوده مانعى نداشته و قضاى روزه‌ها واجب نيست.* داخل كردن داروى مايع در بدن، از طريق مخرج غائط، با ابزار مخصوص  "بانی رزق امروز "فرازی از وصیت نامهشهید محمد رضا چلویانشهید «محمدرضا چلویان» اول فروردین ماه سال 1341 در روستای «بیابانک» از توابع استان سمنان متولد شد. او با تشکیل بسیج به عضویت این نهاد انقلابی درآمد و پس از آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران با ورود به سپاه به جبهه اعزام شد.دانشجوی تربیت‌معلم و در دوران هشت سال دفاع مقدس پیک یکی از گردان‌ها بود تا اینکه در جریان عملیات «محرم» در منطقه «عین خوش» بر اثر اصابت ترکش، در روز 16 آبان ماه سال 1361 به شهادت رسید.با درود و سلام بیکران به رهبر انقلاب و یاران باوفای او.مادر عزیز و برادر دلسوزم. همان طور که بارها و بارها در صحبت هایی که می‌کردیم گفتم هدف از آمدن من به جبهه و خون دادن من تنها و تنها به خاطر اسلام و عمق این انقلاب است. شاید سؤال کنید که چرا کلمه عمق را به کار بردم.حق دارید، چون منظور من این انقلابی نیست که شما آن را به چشم ظاهری مشاهده می‌کنید. بلکه، منظور من این است که اصل انقلاب چه بوده و مقصد آن به کجا است و منظور من این بود که ما چه بوده‌ایم و می‌خواهیم به کجا برسیم. چه کارهایی می‌کردیم و می‌خواهیم چه کارهایی بکنیم؟... .