همایش ملی علامه حسن زاده آملی درراستای شناساندن شخصیت‌های بزرگ به نسل جوان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رمضانی با بیان اینکه شناساندن شخصیت‌های بزرگ به نسل جوان، نیاز امروز جامعه است، گفت همایش ملی علامه حسن زاده آملی روز پنجشنبه ۲۶ مهرماه ساعت ۸:۳۰ در سالن اجتماعات دانشگاه قم برگزار خواهد شد.
کد خبر: 118110

وارث: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن رمضانی، دبیر علمی همایش ملی علامه حسن زاده آملی، در جمع اصحاب رسانه با اشاره به سومین سال ارتحال این عالم، با بیان اینکه شخصیت علامه حسن‌زاده آملی در منظومه علوم و معارف همانند خورشید می‌درخشد و غنی از تعریف است، اظهار کرد: هر کسی با مقوله علم و معرفت و عرفان و سیر و سلوک و علوم جدید و قدیم آشنا باشد، قطعاً با شخصیت علامه هم آشناست. امثال علامه حسن‌زاده آملی بر گردن اهل علم و معرفت حق بزرگی دارند، بر این اساس احساس تکلیف کردیم تا زوایای وجودی مخفی‌مانده شخصیت علامه را مورد مداقه قرار بدهیم تا بیش از پیش شناخته شود.

دبیر علمی همایش علامه حسن‌زاده آملی، شناساندن شخصیت‌های بزرگ را نیاز جامعه و نسل جوان دانست و ادامه داد: تمام کسانی که می‌خواهند در میدان مسابقه ارزش‌ها و سیر و سلوک الی الله موفق باشند، نیاز دارند تا شخصیت‌هایی همچون علامه حسن‌زاده را به عنوان الگو و شاخص بشناسند.

وی به ارائه توضیحاتی پیرامون همایش ملی علامه حسن‌زاده آملی پرداخت و گفت: آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور به عنوان سخنران اصلی افتتاحیه همایش و غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی به عنوان سخنران مراسم اختتامیه مطالب خود را ارائه خواهند کرد. برگزاری میزگرد علمی و تخصصی با حضور حجج اسلام والمسلمین سید یدالله یزدان‌پناه و علی شیروانی از شاگردان برجسته علامه حسن‌زاده آملی دیگر برنامه‌های این همایش می‌باشد.

استاد حوزه علمیه قم در رابطه با موضوعات این میزگرد نیز گفت: موضوع اول آسیب‌شناسی فضای عرفان و موضوع دوم بحث ظرفیت‌ها و قابلیت‌های جنس زن در فضای عرفان نظری و عملی است.

دبیر علمی همایش علامه حسن‌زاده آملی با اشاره به ارسال ۵۷ مقاله به دبیرخانه همایش، اظهار کرد: از این تعداد، ۳ مقاله به عنوان مقالات برتر در همایش معرفی خواهد شد. در این همایش از کتاب‌های «پرتوی از جلوه‌های حسن‌زاده در عرفان نظری و عملی»، جلد دوم «نهایةالاشراف فی شرح اوصاف الاشراف» و «پای تخت یار» که به ذکر خاطراتی از شخصیت‌های بزرگ در عرصه عرفان و معرف می‌پردازد و همچنین کتاب «استاد عقل و عشق» رونمایی خواهد شد.

دبیر علمی همایش علامه حسن‌زاده آملی گفت: تأسیس دبیرخانه دائمی علامه ذوالفنون و تقدیر مولفان مقالات و آثار برتر از برنامه‌های دیگر همایش ملی حسن‌زاده آملی خواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم در مورد زمان و مکان برگزاری همایش ملی علامه حسن‌زاده آملی افزود: این همایش  روز پنجشنبه ۲۶ مهرماه ساعت ۸:۳۰ در سالن اجتماعات دانشگاه قم برگزار خواهد شد.

منبع: ایکنا


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.