تجلیل از غدیر تجلیل از امامت است

کد خبر: 59532
اگر غدیر را مانند عاشورا گرامی می‌داشتیم امروز نیاز نبود بر سر آن تا این حد بحث کنیم و مخالفان هر روز شبهه‌ای در خصوص آن منتشر کنند.
وارث: حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی شب گذشته در جمع نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه غدیر باید تجلیل شود چرا که تجلیل از غدیر، تجلیل از امامت است، اظهارداشت: متاسفانه  امروز هجمه علیه غدیر از هر چیزی بیشتر است و این نیازمند تبلیغات و اطلاع رسانی های ارزشمندی پیرامون مساله غدیر است.

وی با اشاره به پیش رو بودن ایام عید غدیر خم، اظهار کرد: غدیر اوج وقایع و حوادث مهم جهان است؛ در این روز امیرالمومنین (علیه السلام) به امامت رسید و در ادامه بعد از 25 سال خانه نشینی این حضرت، زمانی که مردم از ایشان خواستند خلافت را قبول کنند، آن روز مقارن با روز غدیر بود.

نویسنده کتاب «‌ گفتار رفیع » با تاکید بر اینکه باید عید غدیر را با تمام توان گرامیداشت و جشن گرفت، بیان کرد: برخی شبهه می‌کنند که چرا اینقدر بر روی غدیر تاکید می‌کنید. باید گفت اگر غدیر را مانند عاشورا گرامی می‌داشتیم امروز نیاز نبود بر سر آن تا این حد بحث کنیم و مخالفان هر روز شبهه‌ای در خصوص آن منتشر کنند.

 استاد المصطفی با تاکید بر اینکه جشن غدیر جشن دولتی و اداری نیست، بلکه جشن مردمی است، بیان کرد: هر کس باید در حد توان این روز بزرگ را جشن بگیرد و آن را گرامی‌ بدارد؛ در عید غدیر اداره جات دولتی به کارمندان عیدی بدهد و مغازه داران حداقل پرچمی رنگی بالای سر در مغازه‌های خود بزنند.

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی ادامه داد: در روایتی بیان شده که هر کس در روز غدیر روزه بگیرد گویی به اندازه کل دنیا روزه گرفته و هر کس یک درهم در راه غدیر خرج کند، یک میلیون برابر ثواب دارد؛ در این روز به فرزندان خود هدیه دهید و به خانواده های نیازمند کمک کنید و لباس های نو را در روز غدیر بپوشید.

وی افزود: غدیر باید تجلیل شود، چرا که تجلیل از غدیر، تجلیل از امامت است و امروز هجمه علیه غدیر از هر چیزی بیشتر است؛ روز بزرگ غدیر واقعا مظلوم واقع شده است.

استاد جامعه المصطفی  گفت: چهار مناسبت پیوسته به هم است و امکان جدایی در آن نیست که این حلقه وصل باید حفظ شود؛ نخستین آن بعثت پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) است؛ غدیر دومین مناسبت است که این بعثت با غدیر کامل می شود؛ سومین مناسبت عاشورا است که احیا کننده است؛ چهارم هم ظهور است که دین مبین اسلام را در جامعه احیا می کند.

/1102101305