توصیه‌های حجت‌الاسلام قرائتی در باب شیوع کرونا

کد خبر: 100012
حجت‌الاسلام قرائتی ضمن بیان توصیه‌هایی در باب شیوع بیماری کرونا در کشور، گفت: انسان در مشکلات و تلخی‌ها رشد می‌کند. با بروز چنین مشکلاتی غرور افراد شکسته می‌شود و افراد خوب و بد از هم شناخته می‌شوند و انسان به فکر ابتکار می‌افتد.
وارث

 حجت‌الاسلام «محسن قرائتی»، درباره شیوع ویروس کرونا در کشور و نحوه برخورد با مشکلات این‌چنینی اظهار کرد: به ماجرایی که امروز برای کشور پیش آمده و حدود صد کشور دیگر نیز درگیر آن هستند می‌توان از چند زاویه نگاه کرد. اول اینکه این موضوع امتحان الهی است «نَبْلُوكُمْ بِالشَّرِّ وَالْخَيْرِ» و نباید تحلیل نادرستی کرد.

 

رئیس ستاد اقامه نمازکشور افزود: البته در این باره بعضی اوقات مقصر اصلی خود ما انسان‌ها هستیم که مراعات نکرده و موجب اتفاقاتی همچون شیوع بیماری‌های واگیردار می‌شویم. در این وضعیت نباید چیزی را به گردن دیگران انداخت.

 

قرائتی ادامه داد: وظیفه ما این است که از تمامی امکانات موجود بهره گرفته و با همت و همراهی و کمک به یکدیگر به مقابله با مشکلات برویم. عده‌ای مانند پرستاری که عروسی خود را برای خدمت به بیماران به تعویق انداخت در کشور خدمت می‌کنند و متأسفانه عده‌ای نیز مایحتاج ضروری مردم از جمله اقلام پزشکی مورد نیاز را احتکار می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: در این شرایط باید به این موضوع فکر کنیم که اولاً این مشکلات برای همه وجود دارد و خیلی از کشورها با آن درگیر هستند. ثانیاً مشکلات ما را به یاد خدا می‌اندازد که همواره دل‌ها متوجه ذات اقدس الهی باشد. گاهی اوقات این مشکلات غرور انسان را کاهش می‌دهد و منیت‌ها را از بین می‌برد.

 

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: افرادی هیچ‌گاه حتی پای خود را به مسجد نمی‌گذاشتند، ولی با ظهور مشکلاتی مانند شیوع این‌گونه بیماری‌ها به یاد خدا می‌افتند. امام سجاد(ع) در دعای خود خطاب به خداوند متعال می‌فرمایند که خدایا، نمی‌دانم بیماری موجب نزدیکی بیشتر من به تو می‌شود و یا سلامتی؟

 

قرائتی بیان کرد: با بروز چنین مشکلاتی غرور افراد شکسته می‌شود، افراد خوب و بد از هم شناخته می‌شوند و انسان به فکر ابتکار می‌افتد. اگر با هشت سال دفاع مقدس مواجه نمی‌شدیم، قوای مسلح ما به چنین ابتکار و قدرتی دست پیدا نمی‌کرد. بنابراین این تلخی‌ها رشد و توسعه در پی دارد.

 

وی در ادامه اظهار کرد: موضوع دیگر اینکه هیچ‌ کدام از ما نیامده‌ایم که همیشه بمانیم، بلکه همگی روزی خواهیم رفت. دنیا عشرت‌کده نیست و انسان همواره با مشکلات و آزمایش‌ها روبه‌رو خواهد بود. همه باید به خواست خدا راضی باشیم. همچنین، موضوع نشستن در خانه که امروز به توصیه مسئولان بهداشتی کشور باید رعایت شود نیز به نوبه خود برکات فراوانی دارد. قرائت قرآن، مطالعه کتب مختلف و مفید، آموزش حرفه‌های مختلف به یکدیگر و ... می‌تواند از جمله اموری باشد که این روزها در منازل انجام شود.

 

صدقه دهید و دعا کنید

قرائتی بیان کرد: انسان در این شرایط می‌تواند از موقعیتی که پیش‌آمده بهره‌ ببرد و کارهای مفید و تأثیرگذاری انجام دهد. صیاد اگر واقعاً صیاد باشد هم از آب شور و هم از آب شیرین ماهی می‌گیرد و در شرایط سخت نیز بهره لازم را خواهد برد. امام خمینی(ره) هنگام تبعید در ترکیه گاهی حتی اجازه استفاده از نور خورشید را نداشت، ولی در همین شرایط کتاب تحریرالوسیله را به نگارش درآورد.

 

وی در پایان سخنان خود ضمن آرزوی صحت و سلامتی برای بیماران مبتلا به کرونا و طلب غفران الهی برای درگذشتگان، تصریح کرد: نذر کردن، ذبح گوسفند از سوی کسانی که توانایی این کار را دارند، صدقه دادن و دعا کردن برای تمام کسانی که در جهان درگیر این بیماری هستند از جمله کارهایی است که می‌توان در ایام برای رفع بلا و از بین رفتن بیماری‌ انجام داد.

منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.