واکنش دو نهاد مداحان به هتک حرمت حرم حضرت معصومه(س)

کد خبر: 100150
کانون مداحان و شاعران آیینی و خانه مداحان اهل بیت(ع) در واکنش به رخدادهای روز گذشته در قم، بیانیه‌ای صادر کردند.
وارث

 روز گذشته در پی اعلام تعطیلی حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران، عده‌ای با تجمع در مقابل درب‌های حرم مطهر، اقدام به شکستن بخشی از درب ساعت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) کردند.اقدام این افراد با انتقاد و اعتراض بسیاری از مردم قم و مردم سراسر کشور همراه بود.

کانون مداحان و شاعران آیینی و خانه مداحان اهل بیت(ع)  کشورمان نیز در واکنش به اقدامات روز گذشته در شهر مقدس قم، بیانیه‌ای را صادر کرده است.

متن آن بدین شرح است:

یا فاطمةُ اشفعی‌ لی فی‌ الْجَنَّةِ

اى دختر و خواهر ولایت
آیینه‌ مادر ولایت
بر ارض و سماء ملیکه در قم
آرام دل امام هفتم

حریم کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله‌علیها) همواره ملجأ و پناه شیعیان و مسلمانان جهان و به‌ویژه ملت ایران و مجاوران حضرتش بوده است؛ حریمی که به‌ برکت وجود نورانی کریمه اهل‌بیت(س)، شهر قم را مقدس و آن را به کانون توجهات جهان اسلام تبدیل کرده است.

خادمان این بارگاه نورانی، قرن‌هاست که برای حفظ حریم این حرم، از هیچ تلاشی فروگذار نبوده‌اند و همواره سعی کرده‌اند تا توفیق تشرف برای شیعیان و محبان اهل‌بیت(ع) را به بهترین وجه فراهم کنند اما اکنون که شیوع ویروس منحوس کرونا به ابتلایی عالمگیر تبدیل شده و کشورها و شهرهای مختلفی همچون شهر مقدس قم را دربرگرفته، می‌بایست توصیه‌های ابلاغی مراجع ذی‌صلاح درباره رعایت نکات بهداشتی در اماکن پرتردد، مورد توجه قرار گیرد و  یقیناً تصمیات اخذشده از سوی تولیت‌های محترم اماکن مقدسه به صلاح زائران و مجاوران عزیز خواهد بود و بدون شک، هیچ موضوعی نمی‌تواند بهانه‌ای برای هتک حرمت این حریم کبریایی باشد.

هرچند که محدودیت تردد و یا بسته شدن درب‌های اماکن مقدسه به‌ویژه حرم کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه (س) در این روزها برای همه مؤمنان، جانکاه و ناراحت‌کننده است، اما عمل به تکالیف عقلی و شرعی در سایه صبر مؤمنانه، دعا و کوشش همه‌جانبه چون همیشه راهگشا و حلال مشکلات خواهد بود.

حال که بدخواهان انقلاب اسلامی ایران که از هر فرصتی برای تخریب چهره واقعی اسلام ناب محمدی و مکتب حق علوی دریغ نمی‌کنند، با الطاف خداوند متعال و عنایت ائمه معصومین (علیه‌السلام) به‌ویژه توجهات خاصه حضرت فاطمه معصومه (س) و درایت و صبر مؤمنانه شیعیان، چهره دشمنان و منافقان آشکارتر خواهد شد و ملت بزرگ ما در کنار کادر پزشکی و همه دست‌اندرکاران خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا بار دیگر در این صحنه پیروز و درخشان خواهند بود.

منبع: فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.