روزمان را با صدقه برای حضرت(عج) آغاز کنیم

کد خبر: 100300
یک استاد اخلاق با بیان‌اینکه تلاش و زمینه سازی برای ظهور حضرت ولیعصر(عج) شرط چهارم یاری ایشان است، گفت: برای این زمینه‌سازی باید ابتدا خود را آماده کنیم، اگر کار خیری انجام می‌دهیم به ایشان هدیه و روزمان را با صدقه برای حضرت(عج) شروع کنیم.
وارث

طرح نوروزی «ربیع‌الانام» با محور آموزش مجازی معارف مهدوی از 18 اسفندماه همزمان با ولادت باسعادت امیرالمومنین امام علی(ع) آغاز شده و تا نیمه شعبان، سالروز ولادت باسعادت امام زمان(عج) ادامه دارد.

از این رو، مباحث آموزشی این طرح که توسط کارشناسان زبده مهدوی همچون حجج اسلام محسن قرائتی، محمود متوسل، محمدرضا نصوری، مسعود عالی، علی سرلک و ... تشریح شده، حضورتان تقدیم می شود. آنچه در ادامه می آید شرح بخش چهارم از «شرایط یاری امام(ع)» است:

 

حجت الاسلام والمسلمین «مسعود عالی» درباره «شرایط یاری امام زمان(عج)»، اظهار کرد: کسی که می خواهد یار حضرت ولیعصر(عج) باشد باید شرایطی را در خود ایجاد کند؛ نخست معرفت و شناخت، دوم دلدادگی و محبت نسبت به حضرت(عج) و شرط سوم امیدوار بودن و عدم سردرگمی در پی مشاهده و مواجهه با حجم گناهان و ظلم ها؛ چنان که امام صادق(ع) فرمودند: در ناامیدی ها امیدوار باشد.

 

این استاد اخلاق تصریح کرد: اگر کسی این سه شرط را داشت یعنی معرفت و دلداگی و امید نسبت به امام زمان(عج)، آنگاه می رود به سمت عنصر چهارم یعنی تلاش و زمینه سازی برای ظهور حضرت ولیعصر(عج) به هر مقدار که در توان او است.

 

وی اضافه کرد: اولین گام در زمینه سازی برای ظهور، آماده سازی خود است و گام اول برای این کسب این آمادگی، کاهش غفلت است اینکه بکوشیم در شبانه روز یاد امام زمان(عج) را بیشتر کنیم. در برخی روایات آمده حضرت ولیعصر(عج) روزی صدبار به شیعیان نگاه خاص می کنند، ایشان که به همه جهان اشراف دارند، اما نگاه شان به شیعیان خاص است.

 

حجت الاسلام عالی در ادامه بیان کرد: بزرگی می گفت چه خوب است به ازای این صد نگاه خاص، روزی صد بار صلوات همراه با عجل فرجهم هدیه کنیم به امام زمان(عج)؛ این باعث می شود بیشتر یاد ایشان باشیم اگر کاری خیر انجام می دهید، اگر قرآن می خوانید، اگر انفاق و خدمت می کنید به ساحت مقدس امام زمان(عج) هدیه کنید، روزتان را با صدقه برای امام زمان(عج) آغاز کنید.

 

وی تاکید کرد: سپس خانواده و اطرافیان را هم به یاد امام زمان(عج) نگاه داریم در ایام و مناسبت های مرتبط با حضرت(عج) شیرینی پخش کنیم و پرچمی بزنیم و به هر ترتیبی خود و دیگران را به یاد ایشان بیندازیم.

 

این استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: البته در سطح کلان حکومت دینی ای که قبل از ظهور برپا می شود و الان پرچمی از حضرت(عج) در کشور برافراشته شده و نیز نایب امام(عج) را یاری کنیم چون ما اعتقاد داریم ولی فقیه نایب حضرت(عج) است تا اینچنین زمینه ظهور فراهم شود.

منبع: شبستان

 


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.