بازنشر/

برنامه معنوی ما در ماه شعبان طوری باشد که برای ورود به ضیافت‌الله آماده شویم

کد خبر: 100347
حجت‌الاسلام مجدهاشمی با اشاره به اینکه ماه شعبان از ماه‌های با عظمت برای کسب معنویت است، گفت: در این ماه باید برنامه، سعی و تلاش ما طوری باشد که با ورود به ماه رمضان سر سفره ضیافت الهی قرار بگیریم.
وارث

حجت‌الاسلام والمسلمین «مجدهاشمی» در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته و گفت: خداوند در قرآن کریم به حضرت موسی(ع) می‌فرماید که قوم خود را به ایام الله تذکر دهد.

 

استاد حوزه علمیه افزود: به طور کلی یکی از عوامل مهم کمال انسان زمان و ایام است، که خداوند در قرآن سوره عصر به آن قسم یاد کرده است و این نشان دهنده اهمیت زمان است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مجدهاشمی با بیان اینکه امروز ماه مبارک رجب تمام و وارد ماه شعبان شدیم، عنوان کرد: ماه شعبان از ماه‌های با عظمت برای کسب معنویت است که باید برنامه، سعی و تلاش ما طوری باشد که با ورود به ماه رمضان سر سفره ضیافت الهی قرار بگیریم.

 

استاد حوزه با بیان اینکه ماه شعبان دو بعد دارد یکی مربوط به فضیلت و دیگری مربوط به اعمال آن است، اظهار کرد: درباره فضیلت این ماه اخبار و روایات فراوانی وارد شده است. پیامبر(ص) درباره فضیلت ماه شعبان فرمودند که ماه شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه خداست.

 

وی با استناد به روایتی از امام زین العابدین(ع)‌ بیان کرد: ماه شعبان ماهی است که خداوند آن را به لطف و رضوان خود پیچیده است. بنابراین سعی و تلاش کنیم از این لطف و رضوان الهی نهایت بهره و استفاده را ببریم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مجدهاشمی درباره اعمال ماه شعبان گفت: افضل اعمال این ماه روزه است که بسیار فضیلت دارد، همچنین به استغفار در این ماه بسیار سفارش شده است، از جمله اعمالی که بسیار ثواب دارد ۷۰ بار استغفار است.

 

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از امام رضا(ع)‌ ابراز کرد: هر کس در این ماه هر روز ۷۰ بار استغفار کند خداوند در قیامت او را از بهشتیان قرار می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه از دیگر اعمال ماه شعبان زیاد صلوات فرستادن به حضرت محمد(ص) است، عنوان کرد: همچنین از دیگر اعمال این ماه صدقه دادن است که بسیار فضیلت دارد به خصوص امروز با شرایط سختی که داریم رسیدگی به نیاز نیازمندان نزد خداوند بسیار اهمیت و ثواب دارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مجدهاشمی با بیان اینکه از دیگر اعمال مهم در این ماه نمازهای مستحبی است، گفت: همچنین خواندن دعاهای روایت شده از ائمه معصومین(ع) به خصوص صلوات شعبانیه به نقل از امام زین العابدین(ع) و مناجات شعبانیه به نقل از امیرمومنان امام علی(ع) بسیار مجرب است.

منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.