ابتکار یک مسجد برای شادی مردم با جشن خیابانی

کد خبر: 100445
امام جماعت مسجد امام حسن عسکری(ع) گفت: جوانان مسجدی تلاش کردند در آستانه نیمه شعبان، الگویی برای جشن و شاد کردن مردم به مساجد و هیأت‌های کشور با برگزاری یک جشن خیابانی ارائه کنند.
وارث

حجت‌الاسلام مهدی نادعلی امام جماعت مسجد امام حسن عسکری(ع) واقع در بلوار فردوس تهران اظهارداشت: این مسجد هرساله در شب نیمه شعبان، جشن خیابانی برگزار می‌کرد و به این منظور در مقابل مسجد ۲۵۰۰ صندلی در خیابان قرار می‌گرفت که با استقبال بی‌نظیر مردم مواجه می‌شد و حتی بسیاری از افراد که مسجدی هم نبودند، در آن شرکت می‌کردند.

الگویی برای مساجد و هیأت‌ها جهت برگزاری جشن در ایام شیوع کرونا

وی با بیان اینکه امسال حال و هوای جشن‌های نیمه شعبان متفاوت است و باتوجه به شیوع ویروس کرونا مردم به در خانه ماندن توصیه شده‌اند، تصریح کرد: براین اساس تلاش کردیم تا پیش از رسیدن نیمه شعبان الگویی را به مساجد و هیأت‌ها برای برگزاری جشن و شاد کردن مردم ارائه دهیم که در این راستا، در روز سوم شعبان میلاد امام حسین(ع) با مشارکت هیأت‌های دیگر جشن خیابانی را برگزار کردیم.

نادعلی گفت: در این برنامه که در بلوار فردوس تهران برگزار شد، تمام جوانان مسجد حضور داشتند و با استقبال بی‌نظیر مردم نیز مواجه شد که ان شاء الله در روز نیمه شعبان نیز تکرار خواهد شد و امیدواریم مساجد و هیأت‌های دیگر کشور نیز این طرح را اجرایی کنند.

 

 

تلاش‌های مسجدی‌های امام حسن عسکری(ع) برای مقابله با کرونا

وی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ جوان این مسجد بعد از گسترش شیوع ویروس کرونا در تهران در ۴ حوزه مشغول به کار و خدمت‌رسانی شده‌اند، افزود: حوزه اول، تهیه آبمیوه در بطری‌های نیم لیتری برای بیماران مبتلا به کرونا و کادر پزشکی بیمارستان‌ها بود که در این بخش، حدود ۲۴ نفر روزانه ۲۵۰۰ بطری آبمیوه تولید می‌کنند.

 

تهیه و توزیع ۲۰ هزار بطری مایع ضدعفونی کننده

امام جماعت مسجد امام حسن عسکری(ع) ادامه داد: دومین حوزه، تهیه مواد ضدعفونی کننده سطوح در بطری‌های یک لیتری برای مردم است که تاکنون ۲۰ هزار بطری تهیه و توزیع شده است و در گام دوم بنا داریم به مناطق محروم رسیدگی کنیم که در این راستا ۳ هزار بطری برای شهرری و ۵ هزار بطری برای ورامین ارسال خواهد شد. در این بخش حدود ۱۵ نفر از جوانان مشغول به کار هستند. 

وی افزود: ضدعفونی سطوح عمومی و معابر همچون پمپ بنزین، ایستگاه اتوبوس و مترو، منازل بیماران مبتلا به کرونا و ... سومین حوزه فعالیتی مسجد ماست که جوانان در گروه‌های ۴ نفره هرشب به ضدعفونی محدوده‌ای از منطقه ۵ تهران مبادرت می‌کنند.

تولید روزانه ۲۵۰۰ ماسک

نادعلی در پایان خاطرنشان کرد: چهارمین حوزه نیز تولید ماسک توسط بانوان مسجدی است که برای این امر ۱۰ چرخ خیاطی خانگی و ۲ چرخ خیاطی صنعتی فراهم شده است و این کارگاه روزانه ۲۵۰۰ ماسک تولید می‌کند که مواد اولیه این تولیدات با مشارکت قرارگاه امام رضا(ع) و بخشی نیز از طریق کمک‌های مردمی تأمین شده است.

منبع: فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.