شرط محبت واقعی نسبت به امام زمان(عج)

کد خبر: 100456
حجت‌الاسلام سرلک با بیان‌اینکه امام زمان(عج) مرز محبت واقعی با ادعای محبت نسبت به خود را بیان کرده‌اند، گفت: هر کس علاقه ما را در دل حس می‌کند، از عمل ما پیروی کند؛ سپس ادامه می‌دهند: از ورع و تقوای فاخر کمک بگیرد و در مهلکه‌ها و شبهات وارد نشود.
وارث

 حجت الاسلام والمسلمین «علی سرلک» در طرح نوروزی «ربیع‌الانام» با بیان اینکه مدعیان علاقمندی به امام زمان(عج) بسیارند، اظهار کرد: آنها که تصور می کنند که این علاقه را دارند و شواهدی را در اعمال خود برای این ادعا پیدا کرده اند برای مثال نذری می دهند، اسم حضرت(عج) را بر فرزندشان می گذارند، در دعای ندبه شرکت می کنند و نیمه شعبان چراغانی می کنند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اینها می تواند علامت علاقمندی و محبت باشد یا نباشد. این نگرانی که ما محب حضرت حجت(عج) هستیم یا نه را می توان با کلام خود امام زمان(عج) برطرف کرد، چراکه ایشان شرایط محبوبیت واقعی یا ظاهری خود برای افراد را بیان کرده اند.

 

وی تصریح کرد: امام زمان(عج) در حدیثی که در کتاب شریف «خصال» نقل شده، می فرمایند: اگر کسی ما را دوست می دارد، پس عملش مثل ما باشد. یعنی دوست داشتن باید پایه عمل باشد، چنان که خداوند خطاب به پیامبر(ص) فرمود: «إِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ».

 

حجت الاسلام سرلک بیان کرد: محبت می تواند در حد ادعا باقی بماند یا کامل و عمیق نباشد اینکه حافظ می گوید: «لاف عشق و گله از یار زهی لاف دروغ/ عشقبازان چنین مستحق هجرانند»، یعنی می تواند عشق بازی ها و ادعای محبت هایی باشد که در درون آن نارضایتی ها و گلایه هایی هم وجود دارد

 

این کارشناس مذهبی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت مهدی(ع) در این روایت تاکید دارند هر کس علاقه ما را در دل حس می کند، از عمل ما پیروی کند؛ سپس ادامه می دهند: از ورع و تقوای فاخر کمک بگیرد و در مهلکه ها و شبهات وارد نشود. بهترین چیزی که از مسائل دنیا و آخرت می شود از آن مدد گرفت، همین تقوا و ورع است.

منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.