شیعیان با غیبت امام زمان(عج) امتحان می‌شوند

کد خبر: 100477
یک استاد حوزه علمیه گفت: امام صادق(ع) فرمودند: برای امام زمان(عج) قبل از قیام، غیبتی وجود دارد. خداوند دوست دارد تا شیعیان امتحان شوند. اهل باطل از آنها، که دچار تردید هستند، جدا می‌شوند.
وارث

حجت‌الاسلام والمسلمین «علوی تهرانی» در پیامی صوتی درباره سختی و گرفتاری شیعیان مبنی بر امتحان آنها زمان غیبت امام عصر(عج)، گفت:  امیرمومنان امام علی(ع) در حدیثی فرمودند بدانید هر کسی در دوران غیبت و پیش از ظهور در دین خود استوار باشد و قلب او به ‌واسطه طول غیبت امام زمان(عج) سخت نشود، او در روز قیامت هم‌درجه من است.

 

این استاد حوزه علمیه افزود:‌ اهل ایمان در غیبت کارشان به جایی می‌رسد که امامت یازده امام را قبول می‌کنند ولی آنقدر غیبت امام عصر (ع) طول می‌کشد که برخی به حد انکار می رسند، برخی می‌گویند ما می‌دانیم که کشته شده است و برخی می گویند اگر بود می‌آمد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با استناد به روایتی از امام جواد (ع) بیان کرد: حضرت(ع) فرمودند: امام پس از من فرزندم علی است، دستور او دستور من و سخن او سخن من و اطاعت او اطاعت من است و امام پس از او فرزندش حسن است، دستور او دستور پدرش و سخن او سخن پدرش و اطاعت او اطاعت پدرش است، سپس سکوت کردند. راوی از امام بعد از امام حسن (ع) پرسید، حضرت(ع) به شدّت گریستند و سپس فرمودند: پس از حسن فرزند او قائم به حق،ّ امام منتظَر است، او پس از آنکه یادش از بین برود و اکثر معتقدین به امامتش مرتد شوند قیام می‌‏کند.

 

این استاد حوزه علمیه درباره علت اینکه امام عصر(عج) را منتظر می‌گویند؛ ابراز کرد: امام جواد(ع) در این زمینه فرمودند زیرا ایّام غیبت او زیاد و مدّت آن طولانی شود و مخلصان در انتظار قیام او باشند و شکّاکان آن را انکار کنند، و منکران یاد او را استهزاء کنند، و تعیین‏ کنندگان وقت ظهور او دروغ گویند، و شتاب‏ کنندگان در غیبت هلاک شوند، و تسلیم‏ شوندگان در آن نجات یابند.

 

وی درباره دستورالعمل امام صادق (ع) برای نجات از تردید، گفت: حضرت(ع) فرمودند: برای امام زمان (عج) قبل از قیام، غیبتی وجود دارد. خداوند دوست دارد تا شیعیان امتحان شوند. اهل باطل از آنها، که دچار تردید می‌شوند، می‌روند. زُراره پرسید اگر آن زمان را دریافتم، چه عملی انجام دهم؛ امام(ع) فرمودند: اگر آن زمان را دریافتی، بعد از هر نماز بر این دعا مداومت کن «لَم أَعرِف نَبيَّک؛ اللّهمّ عَرِّفنی رَسولَک، فَاِنَّکَ اِن لَم تُعَرِّفنی رَسولَک لَم أَعرِف حُجَّتَک؛ اللّهمّ عَرِّفنی حُجَّتَک، فَاِنَّکَ اِن لَم تُعَرِّفنی حُجَّتَک ضَلَلتُ عَن دينی» خدايا خودت را به من بشناسان، که اگر تو خود را به من نشناسانى، پیامبرت را نشناخته‌ام؛ خدايا رسول خود را به من بشناسان، که اگر رسولت را به من نشناسانى، حجت تو را نشناخته‌ام. خدايا حجت خود را به من بشناسان که اگر حجتت را به من نشناسانى، از دينم گمراه می‌شوم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی تهرانی در پایان خاطرنشان کرد: خدا باید نور ایمان را در دل بتاباند، تا در این نور هم خودش دیده شود هم پیامبرش و هم امامان شیعه.

منبع: فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.