امروز اولویت اصلی در زمینه‌سازی ظهور، خدمت به نظام اسلامی و ولی‌فقیه است

کد خبر: 100587
یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در مقدمه‌سازی برای ظهور باید اولویت‌ها را درک کرد، گفت: امروز اولویت، خدمت به نظام و شخص ولی‌فقیه است که اصلی‌ترین خدمت به مردم و بشریت محسوب می‌شود.
وارث

 حجت‌الاسلام والمسلمین «علیرضا پناهیان» استاد حوزه و دانشگاه به مناسبت ماه شعبان در فضای مجازی به سخنرانی پرداخت و با تبریک ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) درباره توقع امام زمان(عج) از جوانان، اظهار کرد: اخلاق باعظمت پیامبر(ص) به حضرت علی‌اکبر(ع) به ارث رسیده است. متاسفانه ظلم اجازه نداده که حقیقت نورانی ائمه معصومین(ع) آنگونه که باید تجلی پیدا کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نیمه شعبان زمان عبادت و احیا گرفتن است، تصریح کرد:‌ در شرایط قرنطینه باید برنامه‌ریزی کرد که نیمه شعبان امسال ما بهتر از هر سال باشد. قرائت مناجات شعبانیه را فراموش نکنید.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه ما باید موضع خود را نسبت به امام عصر(عج) مشخص کنیم، تاکید کرد: امام عصر(عج) منتظر دیدن این موضع ما است دعا برای فرج اعلام این موضع است. یکی از بهترین وسایل تقرب به امام عصر(عج) انجام بسیاری از اعمال نیک به نیابت از حضرت(عج) است که باید نیت ولایی نامگذاری کنیم.

 

این استاد حوزه و علمیه با بیان اینکه یکی از بهترین مواقف توجه به حضرت ولی‌عصر(عج) به صورت عملی و در نیت آن عمل است، ابراز کرد: یک مدت این نوع تقرب به حضرت حجت(عج) را تا شب‌های قدر تمرین کنیم. اگر مقداری به والدین توجه کنیم خیلی خوشحال می‌شوند امام عصر(عج) بسیار مهربان تر از والدین هستند.

 

وی افزود: روز قیامت محاسبه ما را به دست اولیاء الهی یعنی ائمه معصومین(ع) می‌دهند، بنابراین باید آنها از ما راضی شوند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان بیان کرد:‌ زمان ظهور وقت رودربایسی و تحمل نفاق نیست و باید ما موضع خود را مشخص کنیم زیرا آن وقت غربال صورت می‌گیرد و شقی و سعید از یکدیگر جدا می‌شوند. سال‌های غیبت برای کنار زدن چهره نفاق بوده است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه برای ظهور مهمترین مقدمه‌سازی کمک به جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است، ابراز کرد:  کار برای نماز، حج، حجاب، تفکر در قرآن همه خوب اما فروع دین است اصل دین توجه به ولایت است، کمک کردن به نظام و عزت رهبر معظم انقلاب بهترین کمک برای مقدمه‌سازی ظهور است.

 

وی افزود: کارهای خوب بدون اولویت انسان‌های مذهبی را به جهنم می‌برد نمونه آن در تاریخ خوارج هستند؛ اگر کسی امید به فرج عاجل دارد مهمترین و اصلی‌ترین اقدام او کمک به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تبلیغ و ترویج اطاعت از ولایت فقیه و شخص رهبر معظم انقلاب است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه هر کس برای فرج امیدوار است باید بداند که اصلی‌ترین اقدام برای حضرت ولی‌عصر(عج) از جنس عبادت نیست بلکه برقراری زمینه حکومت ولی عصر(عج) روی زمین است. گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم بارها از جوانان صحبت و اولویت  کارهای آنها را هم مشخص کردند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اگر مبلغان دین به درستی امید برای فرج را در جامعه تبلیغ کنند باید بسیج رونق یابد؛ اضافه کرد: بسیج سازمانی است که تحت ولایت و فرماندهی ولی‌امرمسلیمن فعالیت می کند، بسیج با بالا رفتن انتظار و امید رابطه مستقیم دارد.

 

وی ادامه داد:‌ کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که فعالیت‌های خوبی دارند باید بسیجی بودن خود را اعلام کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه امروز بزرگترین کمک به امام زمان(عج) یاری ولی‌فقیه است، اظهار کرد: حکومت حضرت ولی(عج) به وسیله محبت و ارادت شدید دوستان به حضرت اداره می‌شود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: در مقدمه‌سازی برای ظهور باید اولویت‌ها را درک کرد؛ امروز اولویت، خدمت به نظام و شخص ولی‌فقیه است که اصلی‌ترین خدمت به مردم و بشریت است.

منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.