دجال آخر الزمان

کد خبر: 100680
دگر بار رخ ماه شعبان کامل شد و نوید آمدن مولودی را داد که موعود امم است و منجی آفرینش، همو که جان جانان است و محور کائنات، همو که همه خوبان در انتظار آمدنش بوده اند و ستمکاران از شنیدن نامش به وحشت می افتادند.
وارث

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی، مدیر حوزه علمیه فارس در یادداشتی آورده است: همانقدر که اعتقاد به آمدن او جهانی است اعتقاد به وجود دشمنان او نیز جهانی است چرا که همه ادیان آسمانی معتقد به آمدن دجال هستند و او را نماد دشمنی با خدا و عداوت با منجی می دانند.

مسیحیان نام او را "آنتی کریست" Antichrist  به معنای ضد مسیح گذاشته اند و یهودیان او را بر "آنتیکیوس" تطبیق داده اند و زرتشتیان نیز او را "دیو آشموغ" و در خدمت اهریمن می دانند که با اهورا مزدا خدای خوبی ها و سوشیانس که منجی آخر الزمان است دشمنی می کند و می جنگد.

در اسلام نیز دجال کسی است که در آخر الزمان خروج می کند، خود را در خدمت ابلیس و دستگاه پیچیده او قرار می دهد، بیشتر مردم پیرو او می شوند و دچار بدبختی می گردند و جز کسانی که اهل ایمان هستند دیگران جذب جلوه های دنیایی او می شوند.

از مجموعه روایات اسلامی اینگونه بر می آید که دجال آخر الزمان بسان گوساله سامری وسیله ای برای امتحان امت اسلام است که به سبب آن گروهی گمراه می شوند و مسیر سعادت خود را گم می کنند و گروهی دیگر نیز ایمان خود را نگاه می دارند و از مسیر معنویت و حقیقت خارج نمی شوند و همانطور که موسی با بازگشت از کوه طور گوساله سامری را شکست و خود سامری را نیز تنبیه کرد؛ در آخر الزمان نیز وقتی که امام مهدی علیه السلام ظهور کند حضرت عیسی مسیح علیه السلام از آسمان فرود می آید و با ایشان بیعت می کند و در رکاب آن حضرت با دشمنان می جنگد و سرانجام دجال را در "جبل دخان"می کشد و از بین می برد.

این ایام که ویروس کرونا دامن مردم جهان را گرفته و به تبع آن کشور ما نیز درگیر آسیب های این ویروس شده، دشمنان دین خدا بیکار ننشسته اند و با پخش شایعات و القاء شبهات به دنبال دشمنی خود با خدا، اولیاء خدا و عالمان دین خدا هستند تا بتوانند گروه دیگری از مردم را به مسیر بی دینی و بی اعتقادی بکشانند و البته این مؤمنان جامعه هستند که روز به روز با بصیرت، ایمان و استقامت، خود را آماده فتنه های پیشا ظهور می کنند و قطعا تجربه های دوران پسا کرونا را توشه ای برای حرکت به سمت ظهور به کار می گیرند.

شاید دجال زمان ما اردوگاه رنگارنگ نظام سلطه با فلسفه ها و جهان بینی های مادی باشد که جامعه بشریت را قربانی شهوات و نفسانیات کرده است و ارمغانی جز انحطاط جامعه بشری نداشته است.

عن الباقر علیه السلام: «الإسلام بدأ غریبا و سیعود غریبا فطوبی للغرباء و هذا فی أیدی الناس، سیأتی علی الناس زمان لا یعرفون اللّه ما هو و التوحید حتّی خروج الدجال‏ و ینزل عیسی بن مریم و یقتله».‏

امام باقر علیه السلام فرمود: «اسلام در غربت آغاز شد و به غربت اولیه بازخواهد گشت در حالیکه قرآن نزد آنهاست. بر مردم زمانی خواهد آمد که خدا را نمی شناسند تا اینکه دجال خروج کند و حضرت عیسی از آسمان فرود آید و دجال را بکشد. (تفسیر فرات الکوفی، ص:۶۵۷)

محمد استوار میمندی

منبع: حوزه نیوز


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.