حنیف طاهری برای مناسب‌خوانی مداحان کتاب معرفی کرد

کد خبر: 100730
حنیف طاهری مداح اهل بیت(ع) با توجه به اهمیت مناسب‌خوانی درمداحی اقدام به معرفی کتاب تخصصی شعر در این زمینه با عنوان «صیادان معنی» اثر محمد قهرمان کرد.
وارث

 حنیف طاهری مداح اهل بیت(ع) با توجه به اهمیت مناسب‌خوانی در مداحی در صفحه اینستاگرام خود، اقدام به معرفی کتاب تخصصی شعر در این زمینه با عنوان صیادان معنی اثر محمد قهرمان کرد.

او در متنی برای معرفی این کتاب نوشت:

مناسب‌خوانی از شیوه‌های بسیار هنرمردانه در خواندن شعر و مداحی می‌باشد که معنی آن خواندن مناسب یک بیت یا چند بیت مطابق موضوع مطرح شده می‌باشد.

بیشتر از تک بیت‌های شاخص، برای مناسب‌خوانی استفاده می‌شود. برای رسیدن به آن‌ها باید دیوان شعرا تورق شود و تک‌بیت‌ها از دل اشعار مختلف شاعران جمع‌آوری شود،که این امر هم سختی فراوان دارد و هم شناختی متعالی از شعر را می‌‌طلبد ولی لذتی بسیار خاص دارد که شما بیتی را از بین چند بیت شعر انتخاب کرده و برای موضوعی خاص در نظر می‌گیرید.

مرحوم استاد «محمد قهرمان» که از محققان و ادیبان بزرگ معاصر بودند، دست به تألیف کتابی زدند به نام ”صیادان معنی» که در سال ۷۸ برای اولین بار توسط انتشارات امیرکبیر چاپ شد.

این کتاب گزیده‌ای است از اشعار ۵۴ شاعری که به سبک «طرز‌نو» یا همان سبک هندی شعر گفته‌اند.

تک‌بیت‌ها و یا ابیاتی که از این شعرا جمع آوری شده، بسیار ارزشمند است و طالبان شعر می‌توانند با تورق این مجموعه، با ابیاتی در موضوعات مختلف برخورد کنند و آن‌ها را برای استفاده انتخاب کنند.

ممنون از توجه شما عزیزان و این نکته را اشاره می‌کنم که این کتاب کمی تخصصی می‌باشد و چون در این صفحه بیشتر به شعر پرداخته شد، خواستم کتابی مهم را در همین زمینه معرفی کنم. امیدوارم مطالعه‌ این کتاب مورد اقبال علاقمندان قرار بگیرد.

منبع: فارس


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.