عمل به دستورات قرآن و ائمه معصومین(ع) عامل آرامش انسان است

کد خبر: 101645
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی گفت: به هر میزان به دستورات قرآن و ائمه معصومین(ع) عمل کنیم به همان میزان از نگرانی و اضطراب نجات پیدا کرده و به آرامش و امنیت خاطر می‌رسد.
وارث

 حجت الاسلام والمسلمین «حسین مؤمنی» شامگاه سه‌شنبه‌ ۳۰ اردیبهشت به مناسبت ماه مبارک رمضان در مهدیه تهران به سخنرانی پرداخته و گفت: امروز سرچشمه بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی ما در نتیجه غفلت و بی‌توجهی به قرآن کریم و روایات اهل‌بیت(ع)‌ است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نتیجه بی‌توجهی به قرآن کریم افسردگی و اضطراب درونی است، عنوان کرد: اگر انسان‌ها در زندگی فردی و اجتماعی طبق دستورات قرآن کریم و روایات ائمه معصومین(ع) رفتار کند دچار افسردگی و اضطراب نخواهد شد.

وی با استناد به روایتی از ائمه معصومین(ع) مبنی بر اینکه انس با قرآن مجید انسان را از اضطراب و نگرانی نجات می‌دهد، اظهار کرد: آنان که با قرآن انس دارند به هنگام مشکلات و گرفتاری‌ها دچار اضطراب نمی‌شوند زیرا خداوند متعال را تکیه‌گاه خود می‌بینند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان اینکه شناخت خداوند قلب انسان را از اضطراب و نگرانی دور می‌کند، ابراز کرد: آنان نسبت به خداوند معرفت و شناخت پیدا می‌کنند نگران آینده نمی‌شوند، آینده‌نگری عامل پیشرفت اما آینده‌نگرانی سبب توقف انسان می‌شود، مومنان حقیقی آینده‌نگر هستند اما آینده‌نگران نیستند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: مومنان واقعی برای آینده نگران و مضطرب نمی شوند زیرا خداوند متعال را روزی رسان و حلال مشکلات خود می‌دانند.

وی با بیان اینکه یک شیعه واقعی باید نسبت به پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) شناخت پیدا کند، اظهار کرد: هر کس به هر میزان به دستورات پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) عمل کند به همان میزان از خداوند اطاعت کرده است، آرامش و امنیت خاطر زمانی به انسان روی‌ می‌آورد که به دستورات الهی عمل کرده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی در پایان تاکید کرد: ما باید امورات خود را به خداوند و اهل‌بیت(ع) واگذار کنیم تا از این طریق از یاس و ناامیدی نجات پیدا کنیم.


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.