بیداری و بصیرت یعنی حرکت در جهت ظهور منجی

کد خبر: 101677
می‌دانم که باید فرصت را مغتنم بشمارم و از خدای لیلةالقدر توفیق قرار گرفتن قرآن در قلبم را طلب کنم تا روش زندگی‌ام را قرآنی کند، بیداری و بصیرت را که همان حرکت در جهت ظهور منجی عالم بشریت است از لطف و رحمتش نصیبم کند ...
وارث

 می‌دانم که شب قدر برای رو به روی قرآن گرفتن و گذاشتن آن بر سر نیست، می‌دانم بیداری شب قدر بدون بی‌قراری مقصد راه نیست، می‌دانم دوری یک ساله از قرآن و شب‌زنده‌داری را نمی‌توان با یک شب آن هم بدون درک نَمی از یمِ حقیقتش جبران کرد.

می‌دانم شب قدر فرصتی است بی‌نظیر و به هیچ بهانه‌ای نباید آن را از دست داد؛ چرا که از دست دادنش خسراتی است جبران‌ناپذیر. می‌دانم که باید فرصت را مغتنم بشمارم و از خدای لیلةالقدر توفیق قرار گرفتن قرآن در قلبم را طلب کنم تا روش زندگی‌ام را قرآنی کند.

بیداری و بصیرت را که همان حرکت در جهت ظهور منجی عالم بشریت است از لطف و رحمتش نصیبم کند، بخواهم که بارم را سبک کند و پر و بالی عطا کند تا با سرعت در جهت بر آورده شدن حاجات امام زمانم حرکت کنم و بر سر عهد و پیمانی که هر روز با او می‌بندم باقی بمانم «الْمُسَارِعِینَ إِلَیْهِ فِی قَضَاءِ حَوَائِجِهِ» و می‌دانم که تحقق قدر من در تحقق این بخش از دعای عهدم است.

سرم را می‌زنم از بی‌کسی گاهی به درگاهی
نه با خود زاد راهی بردم از دنیا، نه همراهی
اگر زاد رهی دارم همین اندوه و فریاد است
"نه بر مژگان من اشکی نه بر لب‌های من آهی"

غروبی را تداعی می‌کنم با شوق دیدارش
تماشا می‌کنم عطر تنش را هر سحرگاهی
دلم یک بار بویش را زیارت کرد... این یعنی
نمی‌خواهد گدایی را براند از درش شاهی

پس با امیدی وافر در روز بیست و هفتم ماه مبارک رمضان، از خدای رئوف می‌خواهم آنچه را خوبانش می‌خواهند:

«اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ فَضْلَ لَیْلَةِ القَدْرِ وصَیّرْ أموری فیهِ من العُسْرِ الى الیُسْرِ و اقْبَلْ مَعاذیری وحُطّ عنّی الذّنب والوِزْرِ یا رؤوفاً بِعبادِهِ الصّالِحین؛ خدایا مرا در این روز فضیلت شب قدر را روزی‌ام کن و در آن کارهاى مرا از سختى به آسانى بگردان و بپذیر عذرهایم و گناه و بار گران را از گُرده‌ام بریز؛ اى مهربان به بندگان شایسته خویش.»

* حجت‌الاسلام احمد صادقی استاد حوزه و دانشگاه

منبع: تسنیم


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.