نمی‌توان با ۱۰۰ صلوات و یک نماز شب به امام زمان(عج) وصل شد

کد خبر: 101961
یک استاد اخلاق تاکید کرد: برخی یک عمر زحمت می‌کشند تا بتوانند خود و دیگران را به امام زمان(عج) وصل کنند. وصل شدن به امام زمان(عج) با صد صلوات یا یک شب نماز شب خواندن ممکن نیست.
وارث

آیت‌الله «محمدعلی جاودان» در جلسه درس اخلاق که در حسینیه شیخ مرتضی زاهد برگزار شد، گفت:‌ روی شخصیتی که دیگران را به امام زمان(عج) وصل می‌کند نمی‌شود قیمت گذاشت.

 

وی افزود: برخی یک عمر زحمت می‌کشند تا بتوانند خود و دیگران را به امام زمان(عج) وصل کنند. وصل شدن به امام زمان(عج) با صد صلوات یا یک شب نماز شب خواندن ممکن نیست.

 

 آیت‌الله جاودان با بیان اینکه قرآن مجید کتابی از طرف خداوند است و دارای نور مبین است، عنوان کرد: هرکس دنبال رضوان الهی می‌گردد با این کتاب هدایت می‌شود.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قرآن راه سلامت را به ما نشان می‌دهد، اظهار کرد: وقتی به راههای سلامت برسید دیگر دست شیطان به شما نمی‌رسد.

 

وی  افزود: اگر یک نفر کریم است و بذل و بخشش دارد او در سبیل سلامت است، صدقه دادن تنها بذل و بخشش نیست بلکه برای حفظ شدن از شر بلایا است کرامت چیزی بسیار فراتر از صدقه دادن است.

 

استاد حوزه علمیه ادامه داد:‌ برخی چنان بذل و بخشش برای خدا را دوست دارند که اگر چنین نکنند دنیا برای آنها بسیار تنگ و تاریک می‌شود. بذل و بخشش شخصیت انسان را تثبیت می‌کند.

 

آیت‌الله جاودان گفت: هر کس در برابر توهین و بی‌ادبی دیگران خونسرد برخورد ‌کند او نیز در سبیل سلامت قرار دارد.

 

وی بیان کرد:‌ اگر نماز و روزه و هر عمل صالحی را برای رضای خدا انجام بدهید شما را به سبیل سلامت می‌برند. در سبیل سلامت انسان با یک حاجت به همه حاجت‌های خود می‌رسد.

 

استاد حوزه علمیه افزود: خدا انسان را یاری کند که به سبیل سلامت برسد حتی اگر وسط راه از دنیا بروید در برزخ می‌تواند راه را ادامه دهد. اگر در این دنیا یک ریال به فقیر بدهید در برزخ بیش از یک میلیارد ارزش دارد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در آخرت بهشتی‌ها محضر امام حسین(ع) درس توحید را دریافت می‌کنند، پیامبر(ص) اسلام همچون خورشیدی هستند که از ازل تا ابد برای هدایت بشر طالع می‌باشند.

منبع:شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.