مهدویت در زیارت‌نامه حضرت فاطمه معصومه(س) زنده شد

کد خبر: 102003
استاد حوزه گفت: مهدویت در زیارت‌نامه حضرت فاطمه معصومه(س) زنده شد. از شهر علم یعنی قم ولایت اهل‌بیت(ع)‌ به همه شهرها سرایت می‌کند و به امید الهی جهانی خواهد شد.
وارث

حجت‌الاسلام والمسلمین « محمود صفاری» شامگاه جمعه ۶ خرداد در مسجد جامع غدیر درباره مهدویت و حضرت معصومه(س) به سخنرانی پرداخته و گفت: برای سه امامزاده زیارت‌نامه از ناحیه ائمه معصومین(ع) داریم که یکی از آنها حضرت معصومه(س) هستند.

وی افزود: در زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) آمده که «از خدا می‌‌خواهم روز شادی و فرج و دولت شما (امام زمان(عج) را ببینم که از مظلومیت خارج شدید». در زیارات مختلف امام حسین(ع)‌ بحث انتقام را داریم اما روز فرج و خوشحالی در جای دیگر نمی‌بینیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اسلام دینی بدون کم و کاست است، عنوان کرد: کسی نمی‌تواند به اسلام چیزی را اضافه کرده یا چیزی از آن بکاهد. همه دستورات دین در سر جای خود درست است اما همه آن را در قالب تولی و تبری حفظ کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفاری با بیان اینکه نیاز همیشگی ما به خداوند سبب می‌شود که دین اسلام و دستورات آن همواره برای ما تازگی داشته باشد، اظهار کرد: خداوند تمام دین اعم از توحید، نبوت و معاد را در قالب تولی و تبری حفظ کرده است.

وی با بیان اینکه تولی دوست داشتن خدا و دوستان خدا و تبری دشمن داشتن دشمنان خدا است، ابراز کرد: پیامبر(ص) فرمودند دستاویزی که در پناه آن دین شما حفظ می‌شود تنها نماز و روزه و عبادات شما نیست بلکه حب و بغض برای خدا است. از روی ایمان به خدا بر دیگران عشق بورزید و با دشمنان او دشمنی کنید.

استاد حوزه افزود: امام صادق(ع) مبنی بر اینکه «خدایا مرا از کسانی که دین آنها عاریه‌ای است قرار نده».

حجت‌الاسلام والمسلمین صفاری بیان کرد: خداوند در قرآن دشمنان دین خود را لعن و نفرین کرده و از مسلمانان خواسته کینه مقدس بر علیه دشمنان داشته باشند، همین حب و بغض برای خدا دین شما را حفظ می‌کند.

وی با بیان اینکه عاقل به دین اهل‌بیت(ع) است، عنوان کرد: ما به تنهایی نمی‌توانیم به توحید دست پیدا کنیم تنها با اهل‌‌بیت(ع) می‌توانیم نسبت به خدا معرفت کسب کنیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مهدویت و ظهور منجی در همه ادیان مطرح است، اظهار کرد: رکن ظهور امام زمان(عج) بر مبنای عدالت است که همه جهان را پرخواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفاری با استناد به روایت امام رضا(ع) درباره حضرت معصومه(س)، ابراز کرد: امام رضا(ع) فرمودند در زیارت خواهر من بگویید «امید داریم که روز شادی و فرج شما امام زمان(عج)‌را ببینم»، مهدویت در قالب حب و بغض برای خدا و در مجالس اهل‌بیت(ع) ایجاد می‌شود.

وی افزود: فرزندان خود را با محبت و تعلق خاطر به اهل‌بیت(ع) و شیعیان او و بغض بر دشمنان آنها پرورش دهید، دین را با محبت حفظ کنید. مهدویت در زیارت‌نامه حضرت فاطمه معصومه(س) زنده شد. از شهر علم یعنی قم ولایت اهل‌بیت(ع)‌ به همه شهرها سرایت می‌کند و به امید الهی جهانی خواهد شد.

منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.