هیئت تعطیل نمی‌شود/ هیئت‌ها در حال بازگشت به فضای مجازی

کد خبر: 102246
شیوع دوباره ویروس کرونا، برخی هیأت‌ها را به روال قبل یعنی منبرهای لایو و روضه‌های مجازی بازگردانده است.
وارث

خیلی‌ها معتقدند که زندگی بعد از کرونا، تفاوت‌های پرشماری با زندگی پیش از آن دارد. عادت‌های تازه و بخشی از سبک زندگی که کرونا با خودش آورده، باقی می‌ماند؛ دست‌‌کم تا زمانی که خطر این بیماری بالای سر زندگی‌ها ایستاده است.‌

یکی از دغدغه‌های این روزهای عاشقان حضرت اباعبدالله (ع) این است که آیا شیوع ویروس کرونا برای مراسم‌های روضه و اشک  محرم امسال مشکلی به‌وجود خواهد آورد یا خیر. یقیناً اگر با همین رویه پیش برویم و فرمان کنترل ویروس منحوس کرونا از دستمان خارج شود، متأسفانه ماه محرم متفاوتی را تجربه خواهیم کرد که امیدوارم این‌طور نشود؛ محرمی که شباهت زیادی با ماه مبارک رمضان امسال خواهد داشت؛ با شب‌های خلوت، مناجات‌های دسته‌جمعی مجازی و مجالس روضه از راه دور.

مدتی است که هیئت‌های مذهبی و مساجد پس از کاهش شیوع ویروس در کشور و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز شدند و انصافاً در رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از هیچ مسأله‌ای دریغ نکردند و  اما خیلی طول نکشید که این ویروس منحوس، دوباره گسترش یافت و حالا تعداد زیادی از هموطنان را درگیر خودش کرده است. با توصیه‌های مسئولان وزارت بهداشت، مراکز مذهبی و زیارتگاه‌ها به‌ منظور کنترل ویروس کرونا محدودیت‌هایی را در نظر گرفتند. در همین راستا، برخی هیأت‌ها و حسینیه‌ها دوباره تعطیل شده‌اند و یا از طریق شبکه‌های مجازی برای علاقه‌مندان برنامه پخش می‌کنند.

هیئت رایةالعباس (ع) چیذر ( محمود کریمی) که از اواسط ماه رمضان برنامه مناجات‌خوانی را در امامزاده علی اکبر(ع) چیذر به‌صورت مجازی برگزار کرد از جمله هیئت‌های شاخص تهران است که حتی پس از اعلام بازگشایی هیئت‌ها و مساجد از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز رویه مجازی را پیش گرفته است. برخی از مساجد همانند مسجد امام صادق (ع) که سیدمهدی میرداماد در آن جلسه مداحی می‌کند نیز اعلام کرده است تا اطلاع ثانوی، جلسات هفتگی‌اش تعطیل خواهد بود.

در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) اما مراسم‌های هفتگی به‌صورت حضوری برگزار می‌شود با این نکته که تعداد محدودی از افراد می‌توانند در داخل حسینیه و با رعایت فاصله اجتماعی حضور داشته باشند و مسئولان هیأت نیز مدام داخل حسینیه و فضای بیرون را ضدعفونی‌ می‌کنند. بخشی از شرکت‌کنندگان نیز در بیرون حسینیه به سخنان واعظ و مداح گوش می‌دهند.

منبع: تسنیم


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.