حسینی قمی:

روابط نامحرمان در برنامه‌های تلویزیون منطبق با تعالیم اهل‌بیت نیست

کد خبر: 102247
حجت‌الاسلام حسینی قمی گفت: به تازگی به مدیران یکی از شبکه‌ها پیام دادم و گفتم گویا شما اصرار به روابط معکوس دارید. چرا این‌قدر اصرار بر نشستن دختران جلوی پسران و پسران جلوی دختران دارید؟
وارث

بی‌حجابی و بدحجابی از مختصات عصر جدید و یا به‌تعبیری دوران مدرنیته شناخته می‌شود. در بُعد معرفت دینی در این عصر که از سده 15 تا سده 20 میلادی را در بر می‌گیرد، با تلاش جنبش‌های سرمایه‌داری و الحادی آموزه‌های دین که جهت تعالی روح انسان تنظیم شده بود، به حاشیه رفت و تبدیل به اموری انتزاعی و غیرکاربردی شد. متأسفانه این موضوع امروز آن‌طور که باید و شاید در رسانۀ ملّی که نهادی بسیار اثرگذار در ترویج آموزه‌های دینی است، مشاهده نمی‌شود و همین موضوع انتقادات بسیاری را متوجه این سازمان کرده است.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی قمی استاد حوزه علمیه و کارشناس مسائل دینی در این باره گفت: مؤثرترین نقش در بحث عفاف و حجاب رسانۀ ملّی است، همۀ نیروها و قوانین یک طرف اما رسانۀ ملّی به واسطۀ تأثیرگذاری که دارد در صدر است.

وی افزود: اگر ما امروز در همین برنامه از روابطی که زن و مرد نامحرم باید در قبال هم داشته باشند و ... بگوییم آیا همین مردم نمی‌گویند شما در رسانۀ ملّی دارید از این موضوعات سخن می‌گویید در حالی که ما در شبکه‌های مختلف تلویزیون خلاف اینها را شاهدیم.

این کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: به تازگی به مدیران یکی از شبکه‌ها پیام دادم و گفتم گویا شما اصرار به روابط معکوس دارید، چرا وقتی می‌خواهند با آقایی مصاحبه کنند، خانم جوانی که چه‌بسا چهرۀ جذّابی هم دارد با او گفت‌وگو کند یا برعکس این، اگر مسئول خانمی هست که می‌خواهند از او مصاحبه بگیرند باید یک مرد با او هم کلام شود؟ چرا این‌قدر اصرار بر نشستن دختران جلوی پسران و پسران جلوی دختران دارید؟ این دخترها و پسرها می‌نشینند و می‌خندند و بعد ما بیاییم از امام صادق علیه‌السلام بگوییم که می‌فرماید باید روابط میان نامحرمان چنین و چنان باشد.

حجت‌الاسلام حسینی قمی اظهار کرد: امام صادق علیه‌السلام روزی به ابوبصیر فرمود: شنیدم با خانمی شوخی کردی، او پیرمرد و نابینا بود و درس قرآن می‌داد! شوخی کرد و شاگرد او که دختری بود خندید، حضرت فرمود: از این به بعد جلسه قرآن خود را تعطیل کن.

منبع: تسنیم


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.