شب تاسوعا در سراسر کشور، شب ویژه گرامیداشت سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی است

کد خبر: 102818
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اعلام برنامه های ماه محرم گفت: شب تاسوعا در بقاع متبرکه سراسر کشور، شب ویژه گرامیداشت سپهبدشهید حاج قاسم سلیمانی توسط سازمان اوقاف است.
وارث

حجت الاسلام علی جلالی، دوشنبه(۲۰ مرداد) در کارگروه مراسم عزاداری ذیل کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاداستانی مدیریت بیماری کرونا گفت: با تعطیلی طولانی مدت بقاع متبرکه خسارت مادی و معنوی وارد شد.

 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه امسال اعزام مبلغ به دو شکل سنتی برای روستاها و مجازی برای حضور در فضای مجازی انجام می شود؛ افزود: سخنرانی های یک دقیقه ای با همکاری مؤسسه سراج در حال برنامه ریزی است.

 

 

وی با اعلام حمایت اوقاف از جلسات خانگی و ابراز امیدواری بر اینکه عزاداری محرم با حفظ دستورالعمل های بهداشتی در فضای باز امامزادگان قابل انجام باشد؛ اظهار داشت: موقوفاتی داریم که صرفاً برای عزاداری دهه اول محرم است و برای همین از ظرفیت مدارس استفاده خواهیم کرد و متولی را در کنار یک هیئت در مدرسه قرار می دهیم.

 

 

حجت الاسلام جلالی ادامه داد: سال گذشته حمایت هیئت ها در قالب طرح «شمیم حسینی»انجام می شد امسال ما از هیئت ها کمک می گیریم تا اطعام را تبدیل به ارزاق خشک کرده و توزیع کنیم.

 

 

وی با افزودن اینکه در روز عیدغدیر ۱۵ هزار وعده غذای گرم طبخ و توزیع کردیم و دو هزار بسته تبرکات حسینی برای توزیع در بیمارستان ها تقدیم علوم پزشکی شد؛ افزود: توزیع این تبرکی ها در محرم نیز ادامه دارد.

 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان از راه اندازی کاروان های عزاداری و در صورت امکان استفاده از گروه های تعزیه هم خبر داد و اعلام کرد: بر اساس پیشنهاد اداره کل اوقاف استان و موافقت سازمان، شب تاسوعا در همه اماکن متعلق به اوقاف در سراسر کشور ویژه برنامه ای برای گرامیداشت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی رضوان الله تعالی علیه برگزار می شود.

 

 

وی با بیان اینکه این برنامه در همه شهرهای استان کرمان برگزار خواهد شد؛ افزود: پیشنهاد ما برای شهر کرمان مسجد امام(ره) است.


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.