حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان:

مواسات میان مؤمنان از نشانه‌های آخرالزمان است

کد خبر: 102831
 استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به لزوم اجرای مواسات در میان مؤمنین گفت: مواسات میان مؤمنین از نشانه‌های آخر الزمان است و احتمال دارد کرونا یک نقشه الهی باشد برای اینکه جامعه را به سمت همدلی و مواسات ببرد و آخرین امتحانات را از شیعه قبل از ظهور بگیرد.
وارث

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان طی سخنانی در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) با بیان اینکه اصل امامت توسط امام صادق علیه السلام جا افتاده بود و امام کاظم علیه‌السلام باید به جامعه‌سازی می‌پرداختند، اظهار کرد: غیر از مسأله ارادت و احترام به امام، شیعیان موظف هستند به یکدیگر هم احترام بگذارند و محبت کنند و ولایت یکدیگر بر هم را بپذیرند.

وی با اشاره به ولایت عرضی مؤمنین بر یکدیگر، اظهار کرد: گاهی اوقات در روایات سخنانی در زمینه ولایت مؤمنین بر همدیگر ذکر شده که موجب تعجب اصحاب بوده و در باب احترام به شیعه، امام کاظم عباراتی دارند که توجه به آن لازم و ضروری است.

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه ما محبت به اهل بیت(ع) را در جامعه خود داریم و این عزاداری‌ها و جشن‌ها تجلی ولایت اهل بیت(ع) در دل‌های ما است، افزود: امام رضا علیه‌السلام می‌فرمایند اگر فردی مطلبی را از شیعه‌ای در ذهن خود و یا جای دیگری نگه دارد که روزی علیه او استفاده کند، من بر خود واجب می‌دانم هر روز او را لعن و نفرین کنم و او از ولایت ما خارج است.

وی با بیان اینکه ما باید در جامعه به سمت مواسات برویم که امر بسیار دشواری است، ادامه داد: مؤمن نسبت به مؤمن نباید برتری جویی کند بلکه همیشه باید بخواهد که برادر مؤمنش از او بهتر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه نمایش ارتباط مریدان اهل بیت(ع) با هم می‎تواند جهان را تحت تأثیر قرار دهد، گفت: در آداب رفتار مؤمنین با همدیگر باید ایثار حاکم باشد و این ثمره ولایت در جامعه سازی و اوج زیبایی و شکوه ولایت مداری است.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: مواسات به این معنی است که ما فرش خانه خود را بفروشیم و موکت بخریم و برای خانه فردی که فرش ندارد هم یک موکت تهیه کنیم و این مرحله از مواسات بسیار دشوار است و در زمان ظهور امام زمان(عج) اجرا خواهد شد و احتمال دارد که قبل از ظهور هم این آزمایش و امتحان از امت اسلامی گرفته شود.

وی با اشاره به آیه ۵۴ سوره مائده که خداوند بشارت به آمدن قومی می‌دهد که خدا را دوست دارند و خدا هم آنان را دوست دارد و برابر مؤمنین خاضع و مقابل کفار سرسخت هستند و در راه خدا جهاد می کنند و از هیچ ملامتی هراس ندارند، خاطرنشان کرد: در روایات آمده است که این قوم در آخر الزمان خواهند بود و پیامبر فرمودند این قوم، قوم سلمان فارسی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه ما باید این صفت‌ها را در خود ایجاد و تقویت کنیم، گفت: امروز کرونا باعث تقویت ایثار و از خودگذشتگی شده و احتمال دارد کرونا یک نقشه الهی باشد برای این که جامعه را به سمت همدلی و مواسات ببرد و آخرین امتحانات را از شیعه قبل از ظهور گیرد.

وی گفت: امام کاظم علیه‌السلام فرموند فردی که با شیعه‌ای دشمنی کند با ما دشمنی کرده و هر فرد با شیعه‌ای دوستی کند با ما دوستی کرده، زیرا آنها از ما هستند و هرکه آنها را دوست داشته باشد هم از ما است؛ شیعیان غرق در رحمت خدا هستند و هیچ شیعه‌ای مریض نمی‌شود مگر این که ما هم بخاطر او مریض می‌شویم.

سخنران حرم بانوی کرامت ادامه داد: امام کاظم علیه‌السلام فرمودند هیچ شیعه‌ای غمگین نمی‌شود مگر این که ما هم برای غم او غمگین می‌شویم، هیچ شیعه‌ای خوشحال نمی‌شود مگر این که ما هم از خوشحالی او خوشحال می‌شویم؛ بنابراین اگر می‌خواهیم توسل به امام کاظم علیه السلام پیدا کنیم اول دل چند شیعه را خوشحال کنیم بعد توسل کنیم.

وی افزود: امام کاظم علیه‌السلام می‌فرمایند هیچ وقت یک شیعه را دست کم نگیرید زیرا هر شیعه هزاران نفر را شفاعت می‌کند و سپس فرمودند هر فرد به شیعیان ما طعنه بزند به خدا طعنه زده است.

منبع: حوزه نیوز


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.