عمران خان: شیعیان پاکستانی عزاداری محرم را با الگوی هیات‌های ایران برگزار کنند

کد خبر: 102851
نخست وزیر پاکستان در سخنانی اعلام کرد: مراجع تقلید در ایران رعایت توصیه‌های بهداشتی حین عزاداری را واجب اعلام کرده‌اند و توقع داریم شیعیان پاکستانی نیز پیرو این الگو باشند.
وارث

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان ضمن یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد: من به برادران شیعه خود می گویم که برای مبارزه با ویروس کرونا به همکاری آنها نیاز فراوانی داریم.

وی تصریح کرد: من آمارهای رسمی تعداد مبتلایان به کرونا را دیدم و خدا را شکر می کنم که تعداد مبتلایان به این بیماری بسیار کم شده است.

نخست وزیر پاکستان گفت: چرا باز هم بی احتیاطی کنیم و این عذاب را برای جامعه خود به همراه بیاوریم این کار اشتباهی است و ما نباید چنین اقدامی انجام دهیم.

عمران خان اظهار داشت: همه مردم باید در اجتماعات از ماسک استفاده کنند تا مانع شیوع بیماری کرونا شوند.

رهبر حزب تحریک انصاف افزود: محرم نزدیک است و ما می دانیم که شیعیان در این ماه قصد عزاداری دارند ولی باید جوانب بهداشتی حتما رعایت شود.

عمران خان اضافه کرد: من مشاهده کرده‌ام که مراجع در ایران فتوا داده‌اند که عزاداری سالار شهیدان مانند سال های گذشته نخواهد بود و حتما باید تدابیر بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا رعایت شود.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: توقع داریم شیعیان پاکستانی نیز از این الگو پیروی کنند و امیدواریم زمانی که ویروس کرونا از بین رفت باز هم مجالس عزاداری مانند سال های گذشته برگزار شود.

وی گفت: این وقت وحدت و اتحاد است و همه ما وظیفه داریم با استفاده از ماسک و رعایت تدابیر بهداشتی شکرانه کم شدن بیماران را به جا آوریم.

گفتنی است تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در پاکستان طی روزهای اخیر به شکل چشمگیری کاهش یافته و دولت اسلام آباد آن را حاصل قرنطینه هوشمند می داند.

منبع: تسنیم


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.