دین بدون وجود امیرمومنان امام علی(ع) به بلا تبدیل می‌شود

کد خبر: 102887
آیت‌الله جاودان گفت: دین با وجود امیرمومنان امام علی(ع) نعمت الهی است در غیر این صورت به بلا تبدیل می‌شود.
وارث

آیت‌الله «محمدعلی جاودان» شامگاه چهارشنبه ۲۲ مرداد در جلسه درس اخلاق که در حسینیه شیخ مرتضی زاهد برگزار شد، گفت: آیه ۳ سوره مائده بسیاری از مسائل آینده و به خصوص مساله روز عید غدیر مطرح شده است.

وی افزود: خداوند در آیه سه سوره مائده می‌فرماید «امروز من دین خود را بر شما کامل کردم و دشمن از دین شما ناامید شده است که بتواند بر علیه شما کاری انجام دهد».

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه آیه سه سوره مائده به نماز و روزه یا حج مربوط نیست، بلکه شان نزول آن به غدیر و جانشینی امیرمومنان امام علی(ع) مربوط است، عنوان کرد: هیچ کس نمی‌تواند بگوید که دشمن در روز عرفه از دین اسلام ناامید شده است زیرا شان نزول این آیه به روز عرفه مربوط نیست.

استاد حوزه علمیه ادامه داد:  آنچه در غدیر اتفاق افتاد فرض ندارد، پیامبر(ص) شخصی همچون خود را به عنوان جانشین و زمامدار مسلمانان قرار داد. هیچ کس نتوانست با وجود پیامبر(ص) به دین اسلام ضرر بزند در زمان امیرمومنان امام علی(ع) هم چنین بود.

وی گفت: حادثه‌ای که سبب کمال دین است از نوع دستورات شرعی دیگر همچون حلال‌ها یا حرام‌ها نیست بلکه چیزی فراتر از این موارد و مربوط به امر ولایت الهی است.

آیت‌الله جاودان افزود: دین با وجود امیرمومنان امام علی(ع) نعمت الهی است که مردم می‌توانند از آن به تمام معنا بهره ببرند، پس با واقعه غدیر دین به تمام و کمال می‌رسد در غیر این صورت دین به بلا تبدیل می‌شود و توسط ظالمان و ستمگران ظالم و جنایات فراوان صورت می‌گیرد.

منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.