امام جمعه موقت تهران:

امنیت تقاضای عمومی است که خداوند با ظهور آن را محقق می‌کند

کد خبر: 103655
امام جمعه موقت تهران گفت: اگر امنیت تقاضای عمومی است خداوند روزگاری را برنامه ریزی کرده که بشر به آن برسد و روایات ما این را همراه با ظهور امام زمان(عج) معرفی کرده است.
وارث

حجت‌الاسلام و المسلمین «کاظم صدیقی» شامگاه جمعه ۲۸ شهریور  در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته و گفت: مساله مهدویت و عاقبت به خیری انسان جزو مسلمات فطری و عقلی است.

وی افزود: انسان‌ها زندگی بدون جنگ، توام با آرامش و آسایش را آرزو دارند، این آرزو خواست فطری انسان است و اگر چیزی خواست فطری و الهی بود خداوند قانون عرضه آن را طراحی کرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه خداوند بر اساس رحمت رحمانیه خود عرضه و تقاضا را متناسب با هم قرار داده است، عنوان کرد: همه عالم رحمت رحمانی خداوند است، اگر امنیت تقاضای عمومی است خداوند روزگاری را برنامه ریزی کرده که بشر به آن برسد و روایات ما این را همراه با ظهور امام زمان(عج) معرفی کرده است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: پس از ظهور امام زمان(عج) ریشه جنگ و اختلافات مرزی از بین می‌رود و جنگی وجود نخواهد داشت، بشر در امنیت مطلق زندگی می‌کند.

وی با بیان اینکه تمام فطرت‌های دست نخورده انسان با ظلم ناسازگار است و عدالت را می‌طلبد، اظهار کرد: قوام عالم خلقت به عدالت و بر مبنای ریاضی دقیقی است که قابل جابجایی نیست، امروز که بشر با برخی جابجایی‌ها فساد، مشکلات و بیماری‌های فراوانی برای خود ایجاد کرده است.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه خداوند به همه موجودات از جمله انسان برنامه داده است، ابراز کرد: اکثریت پادشاهان و روسای کشورهای بر اساس قدرتی که به دست می‌آورد بدون عدالت رفتار می‌کنند؛ وقتی توحید و آخرت برای انسان مطرح نباشد عدالت برقرار نمی‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی ادامه داد: کسی که در کشور مسئول مسائل اقتصادی می‌شود باید در به مساله تولید و توزیع آگاهی داشته و امانتدار و امین مردم باشد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال روزی همه را داده است، ابراز کرد: اگر برخی گرسنه می‌مانند به دلیل این است که برخی دیگر بیش از حق خودشان از روزی الهی بهره‌برداری کردند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: پس از ظهور فطرت انسان جایگاه خود را پیدا می‌کند؛ خداوند متعال خوف، جنگ، ناامنی را از جامعه بشری برمی‌دارد و امنیت و عدالت جهان را پر می‌کند. در این حالت همه از اسم اعظم الهی برخوردار می‌شوند.

 تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) در پایان با بیان اینکه پس از ظهور همه مردم از عدالت الهی برخوردار می‌شوند، خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) آرزوی همه اولیاء، صدیقین، شهدا و صلحا را برآورده می‌کنند؛ وجود امام زمان(عج) منتظر ما هستند با پرهیز از گناه و انجام واجبات او را یاری کنیم.
منبع: شبستان


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.