حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی: کرامات حضرت معصومه(ع) نتیجه ولایت تکوینی و تجلی خدا در وجود ایشان است

کد خبر: 104734
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: معجزات و کرامات فراوان حضرت معصومه(ع) نتیجه ولایت تکوینی و تجلی خدا در وجود ایشان است.
وارث

حجت‌الاسلام و المسلمین «کاظم صدیقی» امروز ۶ آذر در مراسم سوگواری وفات حضرت معصومه(س) که در بارگاه ملکوتی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: حضرت معصومه(س) در بین امامزادگان واجب‌التعظیم جایگاه ویژه دارند.

وی با بیان اینکه در آینه کلمات ائمه معصومین(ع) برای این بزرگوار حساب خاصی باز شده است، عنوان کرد: در زیارتنامه ایشان هم معارف خاصی را می‌توان استنباط کرد؛ نحوه تواضع، ادب و مطالبی که ائمه معصومین(ع)‌ درباره ایشان گفتند همه درس توحید است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه نبوت، امامت و رسالت در مقامات انسان کامل و توفیقی است که خداوند به هرکس بخواهد می‌دهد، اظهار کرد‌: در کنار مقام نبوت، امامت و رسالت یک مقام دیگری داریم که جلوه توحید خداست و در اثر بندگی حاصل می‌شود و آن مقام ولایت تکوینی است که اراده، کار و حرف چنین انسانی همه از ناحیه خدا است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حضرت مریم(س) در مقامی بودند که ملائکه بر ایشان نازل می‌شدند، ابراز کرد: هر کس در مقام ولایت برای خدا حرکت کند اعتبار او به وجود حق تعالی است، بنابراین معجزات و کرامات فراوانی که از حضرت معصومه(ع) می‌بینیم به این دلیل است که حضرت با خدا معامله کردند و به مقام ولایت تکوینی رسیدند و خدا در وجود ایشان تجلی کرده است.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) چنان جایگاه و مقامی دارند که‌ امام معصوم یعنی امام رضا(ع) برای ایشان زیارتنامه تدوین کردند، عنوان کرد:‌ در زیارتنامه ایشان ابتدا تسبیحات الهی گفته می‌شود که زائر به وحدانیت الهی توجه داشته باشد.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه معصومه یعنی کسی که خدا او را به عصمت حفظ کرده است، اظهار کرد: زیارتنامه حضرت معصومه(س) مرات جمال حق تعالی است در این زیارتنامه به همه انبیاء اولی‌العزم سلام می‌دهیم و وقتی به پیامبر و سایر اهل‌بیت(ع) می‌رسیم سلام حضوری می‌دهیم زیرا حضرت معصومه(س) مظهر توحید کامل الهی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: در زیارتنامه ایشان به امام زمان(عج) سلام می‌دهیم و فرج ایشان را درخواست می‌کنیم سپس شفاعت می‌طلبیم، امام زمان(عج) امروز نورالله و چراغ الهی است.  

وی با استناد به روایتی از امام صادق(ع) گفت: بهشت هشت در دارد که سه در آن از قم باز می‌شود باب علم، جهاد و معرفت از قم به روی مردم دنیا باز شده است، شفاعت ایشان مخصوص یک زمان یا مکان نیست روز قیامت وسعت شفاعت ایشان به میزان محشر است؛ این شفاعت به ما تقوا، دین، توبه، توسل و حضور می‌دهد و ما را وارد بهشت می‌کند.


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.