آیت الله مجتهدشبستری: ترک امر به معروف و نهی از منکر اعلام جنگ با خدا است

کد خبر: 104809
تولیت مدرسه علمیه ایروانی با بیان اینکه ترک امر به معروف و نهی از منکر اعلام جنگ با خدا است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر اشرف فرایض و ضامن اجرای احکام الهی است.
وارث

آیت‌الله مجتهدشبستری تولیت مدرسه علمیه ایروانی، امروز در جلسه درس خارج فقه که در همین مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: برخی گناهان سبب نزول بلا می شود.
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه انجام سه گناه نزول بلا را قطعی می کند، عنوان کرد: چنانچه مصیبت زده ای درخواست کمک و یاری داشته باشد اما دیگران نسبت به درخواست او بی تفاوت باشند و به رفع گرفتاریش اقدام نکنند چنین جامعه ای با نزول بلا مواجه می شود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: طبق صریح روایات؛ اگر آدمی به فریاد کسی که یاری می طلبد بی تفاوت باشد چنین شخصی فاسق و فاجر بوده و از جرگه مسلمانی خارج می شود.
تولیت مدرسه علمیه ایروانی بیان داشت: همچنین اگر مظلومی از ظلم ظالم فریاد برآورد و درخواست کمک کند و دیگران نسبت به این ظلم بی تفاوت باشند چنین جامعه ای نیز گرفتار بلا می شود؛ انسان مومن یاور مظلوم و دشمن ستمگر است.
آیت الله مجتهدشبستری در پایان با تاکید بر اینکه آیات و روایات بسیاری مسلمانان را به انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر توصیه کرده است، خاطرنشان کرد: همچنین اگر در جامعه ای امر به معروف و نهی از منکر تضییع شود افراد آن جامعه گرفتار بلا می شوند.
وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر اشرف فرایض و ضامن اجرای احکام الهی است و اگر کسی این فریضه الهی را ترک کند گویی با خدا و رسول الهی اعلام جنگ کرده است.
منبع: مهر 


افزودن دیدگاه جدید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.